Tunn katt hona
Hej min katt är lite smal och jag vill järna att hon ska gå upp lite, hon har precis blivit 1 och väger 2.7 kg och är norsk skogs katt, hon är även inne katt.
Hon får fri till gång på Royak Canin kitten 36 torr foder och whiskas blöt mat som hon får 3gr om dan, är det nån som har några tips på hur jag kan få henne att gå upp.
Mvh/Cecilia
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Är hon okastrerad? löper hon isf hårt och ofta?
Är hennes föräldrar stora?
hon är okastrerad, men jag ska kastrera henne! hon har bara löpt två gr med ca en veckas mellan rum, men hon var redan lite spinkig innan hon börgade löpa :/ jag kan mejla och fråga min uppfödare men jag tror att dom är normalt stora
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Varför jag funderar på om hon var okastrerad var att löp kan få dem tt rasa i vikt. Har du testat tex rc recover foder eller hills ID (eller var de AD). Användeiaf recover på min hona som var för tunn efter dräktighet. dyrt men fungerar perfekt. Sedan finns det en kovalisensplasta man kan toppa blötmaten med.
Jag har inte hafft tid att få henne kastread men hon var redan spinkig innan hon börgade löpa
När hon kastreras lär det vara lättare att få upp henne i vikt.
Det går åt mycket energi till att vara fertil.

Kolla om hon vill ha kycklinglever och hjärta (råa) nyttigheter som kan få dem att gå upp lite. Min huskatt är en liten katt och hon får extra blötfoder varje dag och det hjälper henne. Mina skogisar däremot är stora så de behöver inget extra foder.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z