Ställa nyligen köpt kattunge?
Jag hämtar min nya lilla pojke 22/2 (han är 12 veckor då) , den 4/3 är det en utställning jag gärna skulle vilja ställa honom på….Är det för tätt inpå "hemkomst" tycker ni? Utställningen är 3 mil bort.

När vaccineras han?
Om det har gått nog länge efter vaccineringen och han är en glad och frimodig lillkatt så skulle jag ställa ut katten.
Stolt ägare till tre La permer

Han vaccineras sista vaccineringen på måndagen, och jag hämtar honom på onsdagen, det är ju 1.5 vecka. Jag ställer honom på en WCF utställning, och så här står det:
"Alla katter över tre (3) månader skall vara vaccinerade mot kattpest minst en (1) gång. Vaccinationen skall
göras med två (2) års mellanrum så länge katten ställs ut. Revaccinationen får inte vara äldre än två (2) år och
den första vaccinationen får inte göras senare än fjorton (14) dagar före utställningen."
Han får första sprutan vid 8 veckor, jag tolkar det som att det är den första sprutan…?
Vet inte om det är samma på SVERAK utställningar?
På Sverak utställningar ska katten ha fått minst 2 sprutor, max 365 dagar sen senaste och minst 15 dagar sedan senaste sprutan.
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se

Det ska ha gått 14 dagar efter den senaste sprutan kattungen har fått.

han vaccineras alltså den 20/2 och utställningen är den 3/3 då blir det ju bara 11 dagar mellan vaccinering och utställning.

Mailade kontaktpersonen, och reglerna är att kattunge över 3 månader ska vara vaccinerad minst 1 gång, och det är från första sprutan - så då kan han vara med!!