Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2625 ggr
lukasfelix
0

Knäpp katt vid lek!

När jag leker med min katt, typ kastar bollar åt henne och liknande så jamar hon jättemycket och hon har uppburrad svans. Hon är väldigt aktiv i leken och verkar liksom inte rädd förutom jamandet och burrandet, borde hon inte dra sig undan om hon är rädd eller varför håller hon på så?

Cheapo
0

Så kan Ansgar också göra, typ om man lekar med honom så burrar han upp sig, och om man slutar leka med honom då blir han sur, så det är inte heller så att han är rädd… Vet inte alls varför dom gör så Tungan ute

tuska
0

Jag tror det är stresshormonet adrenalinet som gör att katten burrar upp sej vid jaktlekar.   Kolla en hund som blir lite bolltokig han darrar av iver innan man har kastat iväg bollen.

iiichigo
0

Vår hona gjorde alltid så förr när man lekte igång henne :P Men när vi var ute med hennes lille son i koppel på gården och hon var med, så kom det en hund springande mot liten, och Triss rusade fram med uppburrad svans (stor som en julgran) och gav hunden en käftsmäll. Hunden sprang ylade iväg Tungan ute

Så ja, det kan nog vara nåt form av adrenalin ^^

Hälsningar Astrid :)

Busangardens
0

Precis så är min tös. Dock burrar hon upp sin svans till dammvippa vad eller vilka hon än leker med räcker bara att hon är busig. Hon har också en benägenhet att skaka på baktassarna och intensivt fort slicka dem när hon är busig.

Tror som #2 att det beror på adrenalinet.

Marie_1987
0

så gör mina katter när dom jagar varandra =)