Hur uppför sig era löphonor?
Undrar bara vad era honor gör när de löper?
Min vuxna hona har en tendens att vara väldigt mattekär, ska hänga över min axel i typ en vecka, det knäppot. Är hon inte på mig och jag går runt i rummet hoppar hon desperat mellan möblerna för att nå mig.
Sysslar du med raskattsavel iom att du har en fertil katt
? Jag tycker alla jourkatter jag haft som inte hunnit kastrerats har varit extremt keliga, tom dom mest skygga har man fått gosa med under löp.
Min flicka har bara hunnit löpa en gång, men då växlade det mellan att hon sprang runt och skrek eller någ på golvet och kuttrade och åmade sig. Kastrerade killen tyckte att hon var hemskt konstig ;)
# 1 Ja Jina sysslar med raskattsavel
Min ena sibir har löpt 3 ggr o hon är lite rolig då hon är inomhus har hon ett rätt stillsammt konstigt ljud men så fort hon gå ut i kattgården(har kattlucka) så skriker hon högt! Lite kul faktiskt att hon fattar att ska det komma hit någon hane så måste han komma utifrån.
Den andra har bara löpt en gång o blev något mera pipig vid dörren o ville ut men hon är en så snäll o rätt så tystlåten tjej annars också så tog någon dag innan jag fattade vad som var på gång.
På bägge märker jag när jag lyfter dem att de ej vill man ska lyfta under rumpan som jag alltid gör annars men har inget större problem när de löper.
Funderar på att sy någon extravadderad BH att ha, hon trampar nåt jäkligt med baktassarna. Hon är inte så "mammig" i vanliga fall, så tycket löpbeteendet är lite…udda. Tog ett tag innan jag insåg att inte alla kattor höll på som hon.

Min gammel hona som skall kastreras (renrasig skogis m.stamtavla) är inte så gosig i vanliga fall, hon kanske kommer nån gång i veckan om man har tur o gosar men när hon löper….ja….plåster! Så min tant är väl lite lik din tant när det gäller det =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#5 Hehe, sånt sysslar mammas kastrerade hona med, trampar som en tok varje kväll när dom ska sova, har gjort sen hon var liten, nu är hon 5 år, gäller att hålla klorna korta ;) fast hon trampar med fram och gärna typ i armhålan.. :P
En fråga skriker inte era honor? Jag var kattvakt åt en begalhona som löpte o himmel att de stog ut med detta jamande o rymmbenägenheten hon hade tyckte jag var otroligt. Kan säga hon vart kastrerad men då hade hon löpt mycket tror matte insåg att sömnen är bra med
Hon var annars väldigt kelig otroligt påsig o vart en knäkatt vid löp annars var hon rätt så självständig o vild :)

OLika på katterna. Pixel löper en gång per år och det hör man knappt. HOn jamar kanske 2 ggr sedan är hon tyst. Väldigt svårt att veta när hon löper. Traxxas går omkring och smålåter hela tiden och är extremt social då. Hon är ju på en jämnt annars men hon är värre då . VEra skriker som om någon håller på att slå henne. JÄttehögt och ihärdigt. DEt blir inte mycket sova då.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
9 hahahah lite så var det med denna katt, det lät som man klämde fast henne i en dörr, phu. Nu är hon kastrat o inte allså så gapig men pratglad är hon :)

Nej inte mina men det kuttrar o små jamar konstant, blir lite jobbigt det med.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
11, mjo kan tänka mig det lite som tandvärk som ligger o gnager 
Nu är vi inne på dag 5 och hon börjar bli billig :D Nej då, men fan vad ont det gör av allt trampande.
Innan jag kastrerade min katt så drog hon med rumpan mot allt och jamade jätte högt hela nätterna. Man kan ge katten p-piller ett tag ifall man inte vill kastrera utan låta den få ungar, men man ska inte låta katten ta det för många år då kan den få fel på magen.
min bengal hona skäller och jamar mest hela tiden på dag tid som tur är. på natten är hon tyst =) men ser inget trampande med bakbenen sen får hon väldigt mycket bengal fnatt revir markerad i början när hennes första löp var men inte längre vilket är jätte skönt =)
Min bengal bräker och råmar vid löp och ibland revirmarkerar. Och uppvaktar hunden=)