Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 2556 ggr
lilldiezel
0

BORTSPRUNGEN KATT, SKELLEFTEÅ

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min katthane Telluz har varit borta sedan lunchtid 29/12, från Sörböle centrala Skellefteå.
Han är rödtabbymaskad med orangea ögon, 8 månader gammal.
Tyvärr inget halsband då jag hade tänkt skaffa ett nytt till honom efter nyår då han växt. Stor kille för sin ålder, social och pratglad.
Jag kom hem från Londonsemester idag och har haft honom hos min mamma, han är inte van att vara ute..
försökt att hålla mig lugn hela dagen, men när det börjar bli mörkt nu så är det svårt!!

Vi har lockat och ropat omkring i området, och om det är någon här i Skellefteåområdet med omnejd så är jag så YTTERST TACKSAM om ni håller utkik. Vill såklart få hem min gyllene prins så fort som möjligt!

Ser ni något, ring **Melissa Waller 0702820903 

**dela gärna!

Jourhemmet
1

Ring polisen på 114 14, någon kanske har tagit hand om honom. Lappa området. Gå ut nu när det är lugnare ute och ropa.

annzoo
0

är han id-märkt?

lilldiezel
0

Vi har ringt, och pratat med mammas vänner som är poliser i stan.. vi ska ut och leta nu igen, har varit och promenerat runt i stan men ska ta bilen och köra runt i andra områden..

lilldiezel
1

#2 joo det är han

annzoo
1

#2 då kan du ringa till polisen och beskriva katten samt delge att han är id-märkt sen kan du även ta kontakt med det lokala djurhemmet i skellefteå och ge samma info + bild

IceJossan
0

Usch, hoppas att han hittas oskadd snart!

Sätt omgående upp lappar över ett stort område. Sätt på dörrar till trappuppgångar, på soprumsdörrar, i mataffärer, i busshållplatser m.m.

Men, för att undvika förvirring, så är din katt rödtabby (egentligen bara röd, men han ser tabby ut så skriv det för enkelhetens skull), han är alltså inte rödtabbymaskad. En rödmaskad katt ser ut såhär. En rödtabbymaskad katt ser ut likadant fast med lite tabbymarkeringar i ansiktet och på svansen.

Ut och leta nu när det är mörkt och lugnt ute. Då är chansen oerhört mycket större att han vågar sig fram än när det är liv och rörelse omkring honom. Han ligger förmodligen och trycker nånstans, har nog inte vågat sig fram. Ropa som om det vore en helt vanlig dag och han ska få mat eller leka, låt inte rädd eller upprörd, han kan då bli osäker eftersom han hör att något är fel och håller sig då undan trots att han vill komma fram.

GoliatsMatte
0

Glöm inte sätta lappar vid sörböleskolan och campus. Hoppas du hittar honom snart. Det är inget roligt område att vara ute i.

indra-bus
0

Oj vad han var lik min Laban.. Lite mörkare bara.

Hoppas att han kommer till rätta oskad stackaren.

Jag hållrt tummar o tår att de går bra,,

Styrke kramar

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

lilldiezel
8

Telluz är hemma efter 9dagars äventyr! En kvinna kände igen honom från delningar på facebook :) så lycklig!!

[sakring]
0

Åh det var skönt att höra, kollar upp så att han mår braGlad

Hawknestgrove
0

Vilken lycka…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

indra-bus
0

De var skönt höra..

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

lilldiezel
0

#10 jo det har vi gjort, han mår jättebra förutom att han är väldigt mager men det jobbar vi på :)
oerhört skönt!