Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1466 ggr
srebecca
0

Min katt är halt

Hej på er. Äger min första katt så är ganska osäker inom "kattsnack". Min katt kom in innan nerbajsad på pälsen så vi duschade av honom. Sen märkte vi att han var lite blodig på ena baktassen och nu haltar han på det benet. Man ser inget öppet sår, men man märker att han tycker att det gör ont när man tar på tassen. Han äter normalt. Är det något speciellt jag ska tänka på nu? Sprita av tassen eller liknande?

EddaM
0

Han har kanske fått ett bett, de sluter huden ganska så fort så det syns inte alltid medans infektionen äter sig längre in. Och har man otur går det in i leden. Åk till veterinären, eran katt behöver antagligen antibiotika och de måste kolla så att det inte gått in i leden och benet.

Antagligen har den varit i bråk och bajsat på sig därför med.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

srebecca
0

Han verkar må bättre idag och haltar inte lika mycket, så han är nog på bättringsvägen Glad

IceJossan
1

Håll koll bara, noga. Släpp inte ut honom utan uppsikt på ett par dagar utan var med honom hela tiden. Har han ont har han betydligt lättare att hamna i trubbel, att bli skadad och till och med bli ett byte för ett rovdjur som annars inte skulle ge sig på honom om han vore frisk.

Hawknestgrove
0

Jag hade nog tagit kisse till vet om jag hade varit du.Om du bokar tid nu, så slipper du eventuell akutkostnad till ingen nytta. Hur ser benet ut och hur känns det? Är det svullet och varmt, så ring och beställ tid på studs till i morogn och håll kisse inne

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....