Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1284 ggr
Jojo55
0

Kräkningar av Orijen?

Jag har två innekatter, Abessiner som är kullsyskon. En hane och en hona. De är stora ungar som lär bli könsmogna nu i vår.

Jag har nyligen gått över från Royal Canin till Orijen och har låtit övergången ta lång tid. Trors detta verkar det som en av katterna kräks av Orijen. Det är inte så lätt att veta när man kommer hem från jobbet och det ligger ett par spyor på golvet men jag har fått för mig att det är hanen. Till saken hör (kanske) att de mycket motvilligt har gått med på foderbytet och matvägrat några dagar men sedan ett par dagar har de äntligen börjat äta Orijen.

Vad göra? Jag tror inte det är frågan om mask eller så, de beter som vanligt för övrigt. Om det bara handlar om ovana vid fodret, är det bara att vänta då så vänjer de sig? Eller ska jag ge upp mina försök att få dem att äta Orijen som jag så gärna vill att de ska ha?

AnneN
0

Jag testade ett tag att ge mina katter (huskatter) Orijen Adult Cat och alla utom 1 mådde bra av det, men så var det en som kräktes dagligen av fodret och då halvsmälta foderkulor.

Jag fasade in fodret sakta och gav det i över 2 månader utan förbättring. Nu ger jag istället bozita blötfoder och katterna mår fint av det.

Orijen har ju 2 olika kattfoder, så om de inte tål det ena kanske de kan fungera bra på det andra.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

pebb
0

jag har också precis fasat över mina katter på orijen, inga problem med spyor, däremot är det ena smålös i magen.. Vissa katter är ju fiskallergiker och Orijen innehåller ju just fisk så det kanske är där problemet ligger.

Supinesophie
0

Min ena spyr lite då och då, halvsmälta kulor. Men det har hon gjort med andra foder än Orijen också så det kanske är nåt hon gör bara..