Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1441 ggr
Cazzos
0

Reaktioner från katterna under nyår?

Som rubriken lyder, hur reagerade era katter på fyrverkerierna?

Noggis låg i hallen och brydde sig inte, men när jag plockade upp honom och tog honom till fönstret så blev han så förvirrad för att det var så mycket på en gång!

Han var väldigt nyfiken först och tittade på alla fyrverkerierna men sen blev det för mycket och han ville ner snabbt ur famnen!

Han höll lugnet men lite skraj blev han tror jag Obestämd

Gott nytt år alla kattälskare! Skrattande

ivanhoe81
0

min lilla bubbe låg och snarkade i mitt knä, skönt med ett djur som inte bryr sig om smällare

Cazzos
0

#1 Vad skönt att han inte blir rädd av fyrverkerierna Glad

Snobbehills
0

Min Perser följde med ut på balkongen och tittade nyfiket, brydde sig inte det minsta om oljudet :)

pv60
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våra tre snarkade och sov, även hundarna valde John Blund.

AnnaMaja0
0

Min gammelhona (snart 10 år) brydde sig som vanligt inte ett dugg. Låg och tvättade sig i godan ro. Var lite spänd på hur småmissarna skulle reagera (4 mån & 7 mån) men de brydde sig överhuvudtaget inte om alla smällar och allt väsen. Dom fortsatte sova gott :-)

Niiinah92
0

Min Spencer (ca 15 veckor gammal) reagerade inte alls vilket jag inte var ett dugg förvånad över. Min jourkatt Flora däremot var jag lite orolig för så jag satt inne hos henne runt tolvslaget, hon fick extra god mat för att distrahera henne. Superförvånad för hon reagerade inte alls! hon är en skyggis så jag var bergsäker på att raketerna skulle skrämma upp henne men nix. Hon var fullt nöjd med att äta och tvätta sigSkrattande

[Highonbluetomorrows]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina katter brydde sig inte alls, mer än att man kunde se deras öron vändas mot ljudet. Men så bor jag i ett studentområde i Lund där de flesta studenter verkar ha åkt hem över nyår/åkt in till centrum, för det var ovanligt lite raketer och jag såg inte en enda ungdom när vi var ute.. Plus så hade vi gäster och musik så det dränkte ju ljuden, samtidigt som katterna hade annat att oroa sig för… skämt åsido - man kan ju inte rejsa runt i lägenheten när det är främmande fötter överallt!

Och när vi kom in runt 00.30 så låg båda katterna och sov Kyss. Jag som hade oroat mig så mycket över att lillkatten (hittekatt) skulle vara helt vettskrämd. Men han var oberörd - så länge ingen främmande människa försökte klappa honom dvs. Så otroligt lättad!

Älskade små liv <3

[sakring]
0

Mina 4 låg och sov hela kvällen med undantag då de åt fiskSkrattande. Jag tror att det beror på att de ser att jag inte är rädd och att den äldsta katten inte är rädd. Det lär de yngre att inte vara rädda.

Däremot så hade jag min brors katt under nyåret vid ett tillfälle och han var inte alls van vid raketer och smällare så han låg gömd under sängen.

Cazzos
0

Vad förvånad jag blir över att det är så många som inte bryr sig alls om fyrverkerierna Förvånad

Jag trodde att alla katter var känsliga för detta, men icke Flört

Jina
0

Tre låg och sov, en tittade ut på spektaklet.

Katzuki
0

En av mina katter var orolig lite då och då men den andra var väldigt lugn, så jag tror att hon kunde lugna ner den andra =)

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Hallonblad
1

Sockan brydde sig inte (som vanligt). Sekhmet däremot tyckte det var jättespännande, satte sig i fönstret och stirrade. Och då och då ropade hon till oss (som försökte hålla hunden lugn) "Titta! Matte, husse kom och titta! Det kommer lysande färgklickar från grannarnas trädgård!"

Tur att någon uppskattade grannarna fyrverkerier. xD

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig