Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2417 ggr
Fridaaaa
2

Vad betalar ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad betalar ni för era katter i månaden eller per år i försäkring?

Har Agria på min hankatt, betalar 84 kr/månad.
Han är vanlig bondkatt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mia
1

Har Agria, för fyra katter betalar jag 251kr i månaden.

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Fridaaaa
0

#1 Har du fått "mängdrabatt" då eftersom du har 4 st? :)

Jourhemmet
0

233:-/mån för fyra katter.

Mia
0

#1 Ja, och så har jag två kattungar så jag har 30% rabatt på båda två.

Fridaaaa
0

#5 Okej :)

MonicaLagerquist
0

Jag betalar runt 450 i månaden.Då har jag IF flockförsäkring plus några liv och avelsförsäkringar.

Just nu har jag 10 katter.

Stolt ägare till tre La permer

[sakring]
0

Har också Agria och 4 katter och betalar 3.300 kr per år. Jag har rabatt för id-märkning på huskatterna men inte på raskatterna och så har jag 2 stycken hankatter, som är dyrare i försäkring.

1.100 plus +15% i självrisk försäkringsbelopp 50.000.

Jina
0

5 katter, 377/månad tror jag. Agria.

annzoo
0

650kr för 5 katten + stor hund (hunden är ca hälften av kostnaden), har agria

Hawknestgrove
0

Agria fyra katter, 2283 om året

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

skrollan
0

Agria. Skulle väl vara ca 800 kr om året, men första året fick vi kattunge rabatt?

Fridaaaa
0

Är min dyr då? 961kr/år om jag hade betalat för ett helt år åt gången?

Cockerspaniel
0

Har två katter, en bondkatthona som är kastrerad, öron och chipmärkt och sen en ragdollhane, än så länge okastrerad.. Och jag betalar ungefär 700 kr/6 månad :)

Snobbehills
0

Jag rekomenderar Folksam, billigare än Agria och bättre enligt mig, Har 4 katter försäkrade där.

annzoo
0

#14 vad betalar du i månaden då?=)

Snobbehills
0

jag betalar 71 kr/månad för min vanliga huskatt och då ingår veterinärvård för 40 000kr och livförsäkring för 1000kr

1500+20% rörlig självrisk

Fridaaaa
0

#16 Blir inte mycket billigare än agria då.
Ger 84kr/månad för min bondkatt.
Då har jag veterinärvård för 50 000 kr.

Delfinen
0

Betalar 84:-/månaden för kastrerad hankatt hos Agria.

Fridaaaa
0

#18 Samma som jag :)

Delfinen
0

# 19 Har funderat på att höja försäkringen.   Har veterinärvård 25000  och medicin 800. Har börjat förstå att det nog är för lågt.

MonicaLagerquist
2

#20 Ja 20-tusen räcker inte långt och höjningen brukar bara kosta ett par kronor.

Minka040
0

Värt att notera! Saxat från Agrias hemsida:

"Välj mellan ett försäkringsbelopp på 50 000 eller 25 000 kronor. Vi sänker inte försäkringsbeloppet förrän katten har fyllt åtta år. Försäkringsbeloppet sänks då stegvis, men inte lägre än till 20 000 eller 10 000 beroende på vilket försäkringsbelopp du valt."

Detta är också en av de anledningar varför det är värt att fläska på med försäkringen redan från början. Ett belopp på futtiga 10 000 kr vill man väl inte ha på sin gammelkatt? Det kommer man ju knappt innanför dörrarna med…

Hawknestgrove
1

ja, jag har ju 50000 som belopp på flickorna, men på Arne som är 12 år, så ligger det på 25000. sen har ju jag flerkattsrabatt kattklubbsrabatt, kasterings-och idmärkningsrabatt.OCh jag har ingen dödsfallsersättning. i och med att jag har huskatter. Lönar sig inte, de 1000 kronorna som jag skulle få vid eventuell olycka och dösfall kan jag både ha och mista.

Delfinen
0

Blir mer och mer säker på när jag läser här att jag behöver höja försäkringen….frågan är om jag kan göra det i dag på en katt som blir 7 år i April eller räknas han som för "gammal" i Agrias ögon?

Snobbehills
0

ja det är ju väldigt individuellt, skulle jag försäkrat hos agria istället hade det kostat mig 92kr/månad för likvärdig försäkring MEN AGRIA har undantag även på huskatter som har inblandning av perser, det har inte Folksam, därför tyckte jag det var bättre för mig :)

Marie_1987
0

när man har en försäkrad katt behöver man inte  betala vid veterinären om den blir sjuk då? eller hur funkar det?

Mia
0

#26 Du betalar ju självrisken och den rörliga procenten.

Jourhemmet
0

#26 Det är inte alla veterinärer som kan reglera det vid besöket utan du får skicka in kvittot och få pengar i efterhand.

Cockerspaniel
0

Kollade igenom min försäkring extra noga nu. Om halvåret så betalar jag för huskatt och ragdoll 781 kr/6 månad och om året skulle det bli ungefär 1.600 kr något :)

Cazzos
1

Vet tyvärr ingenting om försäkring eftersom att katten vi har nu var min systers katt från början och jag vet inte om hon har försäkrat honom. Isåfall är det hon som betalar det just nu (ska ta reda på kattens försäkring snarast).

Annars så är det både jag och mamma som betalar allt annat till katten.
Häromdagen till exempel så köpte jag kattmat, Bucacat, tandpasta (tandkräm) och en mikrofiber"borste" (de vanliga fingerborstarna i djuraffären var enorma, ska åka och kolla i en större djurbutik nästa vecka om de har mindre) Skrattande

Han är en huskatt Glad

[Lillfjanten]
0

har if, betalar ca 250/mån för två raskatter.

thildatessie
0

Mina två katter kommer hit om ca tre veckor, hade tänkt if då eftersom att jag hade förstått av er här på forumet att agria inte var bra, men denna tråden visar nästan tvärtom? ;)

MonicaLagerquist
0

#32 Jag föredrar IF före Agria helt klart.

IF är väl just nu det enda bolasget som tex ersätter för FORl.

Hawknestgrove
0

Du får ta och ringa runt och jämföra. Nu finns det If, Agria, Sweland, Folksam och även Dina försäkringar, de sistnämnda är ett bolag jag själv har för övrigt. Det är så många saker man får tänka på för övrigt också. glöm inte, att har du fler försäkringar, så får man ju rabatt även på grund av det också….. Alla är nog lika bra elelr lika dåliga. En sak är säker, man måste  tänka på, att försäkringbolag inte är någonvälgörenhetsinrättning. det är vinstdrivande företag och handlar därefter.

thildatessie
0

okej

TS, har inte du två katter? :)

Fridaaaa
0

#35 Jag har en egen, den andra är min pojkväns :)

thildatessie
0

#36 ok

Fridaaaa
0

#37 Fast katterna bor ihop :D

Hawknestgrove
0

Ja, men du får ändå ingen grupprabatt på endast två katter….. så det gör ingen skillnad.

Fridaaaa
0

#39 Nej precis, det vet jag ;)

[FruStein]
0

Ca 3000 för alla tre, har jag för mig (betalar en gång per år).