Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2962 ggr
fiffiluren
0

Iams vs Perfect fit

Vi har fruktansvärt dåligt urval av torrfoder till katt här i stan, men nu ska Björkis börja ta hem Iams om jag fattade tidningen rätt.

Vilket av dessa foder tycker ni är bättre? Jag vet att det är väldigt individuellt vad som funkar men en generell uppfattning uppskattas iaf :)

Iams kommer dessutom att bli billigare, men det är inget som påverkar beslutet, om jag ska byta eller inte

Sophey
0

Iams ar val battre? Jag hade bestallt fran foderbilen eller zooplus om det inte finns bra sortiment i staden jag bor i.

Medarbetare på matlust

fiffiluren
0

#1 så skulle man säkert kunna göra

tror ändå jag ska prova byta till Iams och se hur det funkar, han funkar bra på Perfect fit också, men jag tycker inte han äter tillräckligt

IceJossan
0

IAMs innehåller tydligen en ruggit hög mängd konserveringsmedel som medför hälsorisker, därför ratar jag det och avråder andra att köpa det. Perfect Fit innehåller mycket majs och vad jag tycker ser ut som för lite fett.

Länk: http://dog-news.net/2010/03/16/etoxikin-livsfarligt-konserveringsmedel-i-hund-och-kattfoder/

Labolina_73
0

men om dom ska ta hem IAMS borde dom ju även ta hem Eukanuba iom att det är samma företag,, Eukanuba är ett bra torrfoder.

/L

fiffiluren
0

#3 det var ju jäkla dumt :/

ska kolla länken också

#4 dom skulle ta hem Eukanuba till hund vet jag, ska se i morrn när jag åker dit vad som finns till katt

Marad
1

Beställ foder från foderbilen istället Glad

Vargkvinnan
1

Vet inte om ni har hört talas om det men Iams använder sig av väldigt grymma djurtester så jag undviker det fodret.

Mer info finns här: http://iamscruelty.com/

fiffiluren
0

#7 va bra att du lade upp den länken, då dissar vi Iams här hemma i fortsättningen.

MonicaLagerquist
0

#7 man ska inte tro på allt man läser.

Det där gamla ryktet stämmer inte.

Stolt ägare till tre La permer

fiffiluren
0

En halv misstanke kan ju vara att PETA har förstorat upp något som hänt, dom brukar inte precis dra sig för något :/

Vargkvinnan
0

Fast det finns ju videobevis?

sagan
0

Köp Applaws från zooplus. Det är billigare kilopris och bättre än både Iams och Prfekt fit.

mikkilina
0

Jag hittade den här länken med rabattkod från Groupon för IAMS, 59 kr istället för 199 på Bromma Zoomarknad. Lät ju bra men nu såg jag den här tråden. Rynkar på näsan Vad finns det för bevis om IAMS djurtester, kan nån länka?

mikkilina
1

Vill inte stödja ett sånt företag… Men såg att nån sa att det INTE stämmer, och att nån svarade att det finns videobevis…? Så hur ligger det till? Hatar djurtester!

[Anunnaki]
1

Naturligtvis testar alla de stora djurfodertillverkarna på katter när de utvecklar sina produkter. De vill ju få tillverkningskostnaderna så låga som möjligt och då måste de förstås testa på katter med billigare och billigare ingredienser tills det blivit så dåligt så att katterna uppvisar brist- eller sjukdomssymptom.

Allihop är med största sannolikhet lika goda kålsupare.

Labolina_73
0

det där om IAMS är massor av år gammalt,,,,,

IceJossan
1

#16 Men det om konserveringsmedlet är inte det. 150 gånger så mycket av ett känt hälsofarligt konserveringsmedel än vad som är tillåtet i människoföda. Tänk då till en liten katt *ryser*. Jag håller mig undan från IAMS, tar inte den risken.

Labolina_73
0

nåja,, då ska du hålla dej undan eukanuba oxå då det är samma företag..

kattmat /hundmat är oftast vansinnigt mycket bättre än det vi själva stoppar i oss.. faktiskt..

//L

IceJossan
0

#18 Enligt den analys jag sett så är det IAMS-fodret som innehåller det, står ingenting om Eukanuba. De behöver ju inte innehålla samma saker bara för att det är samma tillverkare, om det nu är det? Inget jag har koll på.

Labolina_73
0

nej såklart inte,, men iom att det är företaget isåfall som testar så inkluderar ju det båda.. antar jag iaf.,,,

vilket konserveringsmedel syftar du på?

Vargkvinnan
0

#14: Det är lite delade meningar om det där men jag chansar iaf inte. Om du går in på http://iamscruelty.com/ och klickar dig in på video/tv delen så får du se och bedömma själv.

Marad
0

Anser du att Peta är seriösa?

http://www.petakillsanimals.com/