Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 13966 ggr
skrollan
0

Biter på naglarna?

Hur vanligt är det egentligen att katten biter på naglarna/klorna?

IceJossan
0

Biter på klorna har jag aldrig sett någon katt göra ens genom mina dryga 5 år som katthemspersonal, så det blir ett hundratal katter jag träffat.

Du menar inte när de liksom naggar och drar med tänderna i tassarna när de reder ut tovor och drar bort smuts från pälsen i tassarna? Kan det vara det du ser?

Kvitter
0

Har en liten kisse själv (siames) som biter/gnager på klorna på sina baktassar. Inte särskilt ofta men emellanåt.

Hade heller aldrig sett/hört att dom kunde göra så innan jag fick hem henne. (har dock inte träffat lika många katter som #1) Glad

Micee
1

Alla mina katter har gjort det, en han gör det efter han vart ute och den andra kan göra det när han tvättar sig eller efter jag har klippt klorna. Jag tror dom "filar" dom lite om det är nåt hack eller så=)

Men jag vet inte =)

skrollan
0

Nä alltså han fäller ut klorna på framtassarna och sedan stoppar i munnen och drar. Det låter jätte hemskt och jag ryser när han gör så, försöker visa honom klösträdet istället :) Dock sa min sambo att han både sett katter och hundar göra så innan =/

MaaariaS
1

Det kan vara för att dra bort det lösa"skalet" runt klorna som ibland finns .Min ena katt gjorde det.Glad

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Lusthan
0

Har en hane hemma som ägnar sig åt det beteendet också. Vissa klor är väldigt väldigt korta medan de andra får vara. Jag har inte reflekterat så mycket på det då han verkar må rätt bra i övrigt och sysselsätter sig själv mycket bra på andra sätt. Annars har jag tänkt på att det kan bero på att katten är uttråkad.

[Forest]
0

jag tode de bet på klorna för att de byter klohölje eller vad man nu kan säga :) De rensar korna kan man säga. Obestämd Men det stämmer kanske inte men jag har fått för mig det iaf ;)

MaaariaS
0

#7 Exakt det jag menade!!!Men visste inte hur jag skulle formulera detGlad

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

IceJossan
0

Fascinerande :o

[Forest]
0

Jag har haft flera katter vissa gilla inte klöspelare så de valde ut nån matta o fasnta nu inte detta klohölje så satt de o bet på klorna. De som gilla klöspelare har inte gjort det en kanske på samma vis.

Sophey
1

Jag har en katt som gor det med sina baktassar men inte framtassarna, hanen gor det inte men han vassar baktassarna ocksa Obestämd

Medarbetare på matlust

skrollan
0

Konstiga är att han använder klösträdet också, detta gör han typ för att reta mig verkar det som. Endast när han sitter hos mig och så tittar han på¨mig typ under tiden, grr :P

skrollan
1

han typ biter och sedan drar tassen från munnen =/

Hawknestgrove
1

normalt bettende. HAn drar av den lösa hylsan.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

skrollan
0

Jaha, tack! :) Aldrig sett detta förr :)