Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 788 ggr
Amorell
0

Resa ifrån katt

Hej! På söndag lämnar jag Sverige i 3 veckor för Vietnam och hjärtat stannar hemma.

Det är första gången jag och Felicia är ifrån varandra i mer än 3 dagar och det känns jättejobbigt. Hon ska bo hos min farmor där hon varit förut och farmor är hemma jämt (pensionär) så hon har sällskap. Men jag tror ändå det kommer vara traumatiskt för henne, finns det något jag kan göra för att underlätta för henne?

~ Ysmn

katterna
1

Ta med dig alla hennes saker. Klätterträd, leksaker, sovbäddar, matskålar, kattlåda mm. Så att det ändå luktar hemma bland hennes saker. Mer vet jag faktiskt inte! Kanske fler som har idéer?

chade
1

lämna någon tröja som luktar du så att hon har en liten ''snuttefilt''? :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Jourhemmet
1

Och ta gärna hem något från farmor nu så att doften blir lite mer bekant när hon kommer dit.

Amorell
0

Tack så mycket för tipsen! Jag ska ta med hennes grejer och ge henne något från farmor. 
Sen ska jag ta med våran mysfilt som hon snuttar på när vi sover i soffan, borde lukta som oss båda Glad

~ Ysmn

[Anunnaki]
0

Det går nog jättebra, ska du se! Få katter som får det så bra när deras matte åker bort.

Amorell
0

Tack! 
Förmodligen blir det väl jobbigare för mig än för henne Tungan ute
Är lite orolig över att inte vara hemma hos henne när nyårsraketerna smäller.. Obestämd

~ Ysmn

[Anunnaki]
0

Vet inte om din katt är rädd för smällare men ingen av mina, elva stycken, bryr sig över huvud taget.

Åk du med gott samvete och ha det riktigt trevligt.

Sophey
0

Jag lamnade mina katter pa semester i 6 manader och det kanns verkligen men snart kommer dom hit da jag bestamt mig att flytta hit permanent.

Jag har en katt med grov separationsangest och aven fast han bor i samma lagenhet som vi bodde i ihop och som han vaxt upp i har han ropat efter mig i snart 6 manader men det borjar avta och i borjan hade vi feliway for att han inte skulle taumatiserad totalt.

Jag hade tagit med mig massvis av saker som luktar "hemma" om katterna bodde hos nagon annan manniska.

Medarbetare på matlust