Privata meddelande genom internpost
Jag hoppas att ni alla, såväl nya som gamla medlemmar, har sett att det finns en möjlighet att ta kontakt med de andra medlemmarna genom att använda sig av ett internpostsystem?
För att skicka ett privat meddelande till andra iFokus-medlemmar går man in på den personliga sidan till den som man vill skicka ett meddelande till och klickar på "Kontakta". Sedan är det bara att skriva det man vill ha sagt och skicka iväg. Hur enkelt som helst med andra ord:)
När man själv får ett meddelande så börjar ett litet, gyllene brev att fladdra uppe till vänster i Inkorgen.
Själv är jag alldeles för barnsligt förtjust i dessa små lockande, gyllene kuvert - så observera att skriver du på ett långt inlägg, vänta med att öppna ditt fladdrande kuvert tills du publicerat inlägget eller sparat det i t ex Word…

För ytterligare nytillkomna medlemmar vill jag påminna om detta! Då jag ser att det finns medlemmar/formellt ännu ej medlemmar som ej öppnat meddelanden…:) Så kika upp i inkorgen!

*putt*

Jag ser att många inte har öppnat sina meddelanden, därför vill jag påminna om det suveräna internpostsystemet igen!

Påminner om detta igen!

Jag ser att alltför många inte öppnat sina Välkomst-meddelanden eller andra meddelanden. Där finns viktig information om hur sajten fungerar och var du hittar de olika funktionerna. Hoppas fler öppnar sin internpost, eftersom det är vår enda möjlighet att nå alla med enskilda meddelanden i dagsläget!

Jag har flera ggr missat nya brev, för av någon anledning ser jag inte det lilla kuvertet förrän jag av nån tillfällighet vilar ögat just där den 'blinkar'. Antar att det kan vara så för en hel del av övriga som missar att nya pm inkommit.
Kanske man skulle kunna ha en väldigt avvikande färg på 'nya meddelandekuvertet'?

Bra tips, jag vb:ar:)

Så det ska alltså blinka eller fladdra ifall det finns post. Mitt lyser alltid enbart grönt utan att blinka, fladdra eller ha något annat för sig. Ingen post då alltså?

*S* jag tittade på fel ställe!

Ja jösses, jag blev helt konfunderad, Veduran, vadå lyser grönt…:)

Jo du förstår… jag kikade nämligen inte på inkorgen utan uppe till höger på Mina favoriter
Men när och OM jag skulle få post någongång, ska det visas ett kuvert i inkorgsflärpen då?

Fniss, men det var ju lite kul ju:)
Jo då, det fladdrar hej vilt då, jag kan testskicka något till dig så får du se…

*S* ahaa *eureka* jag ser den höppande brevet Pia!

Toppen!:)

*putt*

För nytillkomna…

putt
Ja, just färgen vore nog bra att få mer iögonfallande. Varför inte rött? Ska tipsa på Värdsidan….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det går inte att ändra färgen på det lilla söta kuvertet. Fick besked om det nyss!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....