Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1556 ggr
msshawk
0

Silvertigrerad hankattunge sökes

Jag letar aktivt efter en Whiskas-randig hankatt. Gärna lite långhårig, men inget krav.

Har Du en sådan och bor någonstans på västkusten så hör av Dig till mig.
*Jag erbjuder två kattkompisar (en äldre dam och en liten pigg tjej)
*Ett hus på landet, endast en grusväg som passerar huset och att det skulle köra något annat där än en traktor någon gång då och då är minimal
*Skog och åkrar fulla med möss och sork
*En matte som aldrig åker hemifrån utan att ha kallat in hela "flocken" samt är bra på att skämma bort djuren med massa kärlek.

MVH
Anna

It's not about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain!

www.anhase.blogspot.com

Josefa
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Beklagar sorgen.

Jag har en bruntigre gosse på 4 månader.

Josefa
1

Har även Hannibal som inte är riktigt leveransklar ännu.

msshawk
0

Tack för omtanken..usch så tomt det blir plötsligt :( Tack även för att Du delar med Dig av Dina fina katter. Hannibal, är han gråtigre'? När skulle han vara leveransklar? Ja, var bor han (ni) :) Jag har även fått tips på en till som jag skall titta på. Sen så får jag ta ett beslut utifrån vilken kille som verkade gilla mig mest. /Anna

It's not about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain!

www.anhase.blogspot.com

Jourhemmet
2

Är det en sådan här vacker kisse du menar?

EddaM
0

#3: Svartsilver tigre heter färgen, den långhåriga grabben i inlägg #4 är en svartsilver tabby =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

msshawk
0

Den katt som jag miste för 3 v sedan var registrerad som en silvertigré, och det är typ en sån jag är ute efter..färgmässigt iaf :) Gör inte något om den är lite lurvigare Glad

Är det en okastrerad kille i inlägg #4

www.anhase.blogspot.com

Sagolika
2

#6. Varför undrar du om han är okastrerad? Du tänker väl inte avla på huskatter? Rynkar på näsan

[Lillfjanten]
6

#7 ursäkta men varför ifrågasätta på en gång? det är väl (för mig) självklart att man vill veta om en katt man köper är kastrerad eller inte. det är t.ex en kostnad som tillkommer. samt bra att veta om man har fler katter hemma som ska släppas ihop med en ny katt.

förresten #4 är jättevacker!

Sagolika
5

Jag hoppas jag har fel, men jag fick huskattavel-vibbar av att frågan var ställd som den var. Man brukar snarare fråga om katten redan är kastrerad eller ej (om det är vad man själv önskar). Det lät som om TS önskade att den skulle vara okastrerad.

Så unga kattungar är oftast inte kastrerade redan. Kattungen är mycket vacker & TS har två honor. Det står ej om dessa är kastrerade eller inte. Så jag tycker inte det är så konstigt om man blir misstänksam.

[Lillfjanten]
1

det tycker jag. att det är konstigt att bli misstänksam direkt. var glad istället om en katt får ett nytt hem istället för att vara på defensiven direkt. det är liksom ganska enkelt att kastrera en katt innan flytt..

Sagolika
2

Jag är övertygad om att många uppfödare samt de som varit med ett tag och omplacerat katter reagerar på samma sätt & dessvärre ofta med rätta!

Att kastrera katten innan flytt är ypperligt om man har den möjligheten. Då kan man vara säker på att katten inte används i huskattavel. Att ställa frågan: Vill du ha katten kastrerad innan den flyttar till dig? kan också ge en hint om hur köparen tänker i frågan. Vill de absolut inte ha katten kastrerad innan flytt, så kan man ju börja undra varför.

[Emma--]
3

Ta diskussionen via pm om ni vill fortsätta. Eller starta en tråd om ämnet om ni vill ha fler synpunkter.

Det sker snabbt missförstånd också, speciellt när det tolkas vad en fråga kan innebära.
Det är bättre om TS får en chans att svara Glad

msshawk
7

Ja, jag har två honor en på nio år som är oerhört kastrerad, och den andre lilla tjejen är dock ej tillräckligt gammal för att kastreras men skall så fort jag får då hon är mycket skarp och direkt elak mot den äldre damen, så jag tror (hoppas) att det kan ge effekt på humöret.
Vidare så är hon en Maine Coon och då jag bor på landet så hade hon nog snabbt hittat sig en man utan min vetskap..

Att jag frågade om katt #4 var kastrerad var för att jag tycker det är en viktig fråga.

Sen den här förutfattade meningen med att jag skulle starta upp en huskattavel.. haha.. förlåt, men jag är tvungen att le då det aldrig skulle hända. Då hade nog min sambo tagit sitt pick och pack eftersom jag inte hade kunnat sälja mina små troll och troligtvis samlat dem alla på "hög." Nej avel får de som har tid, ork och kunskap syssla med. Tror ni verkligen att jag hade kastrerat min nu avlidne silver tigré om jag velat hålla på med avel? (min profilbild)

Jätteroligt att jag lyckats underhålla er alla ett tag, och tack för era synpunkter! Ha en skön kväll :)

www.anhase.blogspot.com