Skratta eller gråta?????
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
gud vad dumt och onödigt.. sitter dom ens fast på klorna sen?
Små stjärnor lyser också i mörkret.

I vissa lägen kan det vara bra.Har man en kull kattungar som är lika varandra och man behöver märka upp dem så kan det vara smidigt.Tydligen satt det kvaar hela kattungetiden.
Stolt ägare till tre La permer
JA det var ju en ganska smart tanke!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
men nog känner man väl igen sina ungar ändå?Det gör då jag i alla fall.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Har du en kull med solida sex blå eller en kull med sex solida röda kan det vara problem.
Kanske ,kanske inte.
De är alla olika på sitt vid.Smalt huvud,bredare huvud,olika uppsyn och sätt att närma sig.Men som sagt, vissa kanske behöver de där sakerna..

#6 Jag med min synskada bewhöver det ibland.Sen är det bra när någon annan än jag ska väga kattungarna.
#7 handikapp är skillnad så klart!
En av uppfödarna jag köpte min ena katt hos hade 3 som var solida blå. Två av dem var hon tvungen att vända på var gång h*n skulle se vem det var då den ena var en honkatt och den andra en hankatt. Uppfödadaren hade inget fel på synen det lovar jag. Jag såg inte heller skillnad på dem
Vi har haft problem med att se skillnad på mamma och hennes dotter. Båda svarta och lika stora. Speciellt på avstånd. Ibland var en sättet att sätta sig ner på huck och locka. Mamman kom alltid medans dottern var ganska skygg och rädd. Den enda hon gick fram till var min lillebror. Dem hade något speciellt.
Men iaf så kan det vara svårt ändå.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Vet att det är väldigt vanligt bland hundar (tex labbe, golden) och kaniner (där fler har exakt rätt täckning)
Så tycker inte alls det är konstigt, dock väljer jag hellre olika färger på halsband :)
Det är ju sååå viktigt att ta rätt unge när man säljer dem, rätt unge ska ha rätt stamtavla, besiktningsbevis, vaccinations intyg, osv, och vet fal där man fått fel.