Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1189 ggr
Hawknestgrove
0

Min hemlagade viltrisotto för katter...

Så fick jag för ett par veckor sen problem med fodret åt kissarna. ni som känner mig vet ju, att jag har HerrArne, som ska ha Hill´s K/D eller mjukmat, och så lilla Pappas Gullefjun Esther som inte tål fisk. Allt har varit toppen, i flera år, jag har gett olivers Lamm och anka till alla, Arne gillar det inte och äter sin mat. MEn härom dagen öppnade jag den sista påsen Olivers, Nähäpp, det ska vi inte äta. OCh ännu värre blev det med Olivers nya Indoor(står nu med ca 30 kg Olivers fina mat, som mina katter inte vill ha) Mee vill inte ha mjukmat. Så vilket dilemma! Provade att köpa Porta 21, nähäpp, det ska vi inte ha. Fick prov av en snäll person på Applaws, jaaa det var ju gott, felet är ju att det fodret kan inte Arne äta, för hög proteinhalt. Suck. OCh Mee föredrar vanliga Mjau torrisar med kycklingsmak… Eländes elände. Matar ju med Bozita mjukis vid sidan av, som är så där halvgott, säger damerna. Så då gjorde jag så, att jag på prov kokade 0,5 kg älgfärs, 6 dl vatten 3 dl ris och lite morotspure. Blandade det med Bozitan, Det går ner på högkant, förutom hos Mee som säger Mjau torrisar är bäst. HAr jag bortskämda katter?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....