Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 842 ggr
BlondieKarro
0

Katt kissar utanför

Vet att det finns hur många som helst trådar om detta överallt men får inget riktigt svar på mina funderingar i alla fall.

Har en honkatt på 5 år som för 3 dagar sen började kissa utanför lådan. Hon gjorde detta för cirka ett år sedan och hon hade då en urinvägsinfektion, dock så satt hon och pep samtidigt då som hon satte sig och kissa, nu säger hon ingenting (och därför lyckas jag aldrig ta henne på bar gärning).
Har testat att lägga citronsaft där hon kissat och försöker undvika att ha saker på golvet då det är speciellt populärt(mattor, kläder och dyl). Tror ni det kan vara att hon har fått urinvägsinfektion igen eller det är något annat? Känns som att ingenting har förändrats runt omkring här heller. Inte bytt Kattsand, inga nya miljöer, ingenting alls.

Tack på förhand!

[cala02]
0

Är nog mest sannolikt en infektion igen. Dettol är bra också om inte annat mot lukt.

annzoo
0

För att utesluta uvi går man till veterinären och tar ett urinprov=)

BlondieKarro
0

#2 Ja blir veterinären på måndag såklart. Får börja någonstans och kan jag utesluta uvi så får jag väl forska djupare i det och se om hon har fått någon fix idé bara.

[Kajsa91]
0

Kissar hon på just ett speciellt ställe?
Flytta lådan dit isf, blir såklart ivägen men sen får man flytta den sakta tillbaka.

Min katt fick för sig att bajsa på golvet, alltid på ungefär samma plats.
Så satte kattlådan där och då började hon bajsa i det igen, sen flyttade den sakta ditåt den ska stå.