Katter iFokus

Katter

Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 1370 ggr
cecilia34
0

Kattfamilj i nöd!

Hej alla kattälskare =)

jag fick nyss ett sms från en kvinna i Stora Höga nära Stenugnsund. Där finns en kattmamma med 4 kattungar som bor på en camping utomhus i akut behov av hem eller hjälp.

De har klarat sig ett tag där, folk har kommit med mat till dem ibland och så men det räcker ju inte på långa vägar. Och den ena kattungen är tydligen ganska mager.

Och nu kommer vintern och kylan också dessutom.

Hade jag själv haft minsta möjlighet hade jag åkt med en gång och hämtat dem, men har en allergisk sambo plus andra husdjur och bor i en lägenhet där det inte skulle funka alls bra för katterna. Önskar så i det här läget att jag hade haft en trädgård, då kunde man ju byggt ett vinterbonat utehus där för dem och skött om dem därifrån =). Men det har jag ju inte

Katterna är anmälda till länstyrelsen och polisen för  nån månad sen, men det händer ingenting.

Finns det någon här som har någon möjlighet att hjälpa dem på något sätt?

Lamina
0

Prövat på hittekatter.ifokus?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

catnips
0

Kattjouren finns i Skåne men har vad jag förstår ett nätverk som sträcker sig utanför Skånes gränser. Gör ett inlägg om katterna på deras Facebooksida.

marty94
0

Kontakta ett katthem.
(om det finns där omkring)
Poliserna brukar inte lägga mycket tid på katter och andra smådjur tyvärr..

[zannapettersson]
0

Jag bor i närheten av st höga men har precis tagit emot 3 halvårs kattungar, och har 1 hamster o 2 kaniner här också.. bor också i lägenhet.. Ska kolla runt lite, e det någon som kollar med några föreningar?

[zannapettersson]
1

Om Ts pmar mig exakt var kan jag iaf ta mig dit och fylla på med mat och vatten i hopp om att de får hjälp, hur gamla e de ungefär? mvh