Hur ofta kan man ge ägg-gula?
Mina katter älskar ägg-gula och jag har provat att ge det några gånger med någon veckas mellanrum..
Men nu till min fråga, hur ofta kan jag ge rå ägg-gula egentligen?
Vill ju inte ge dem för ofta om det kan vara skadligt på något sätt.
ägg-gula till en katt? Aldrig hört talas om det.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Någon gång i veckan kan du nog ge.
*** Qui vivrqa verra ***

jag ger en gång i veckan, det är riktlinjerna för iller iallafall. Antar att katter kan äta mer i och med att de är större. Men alla får en gång i veckan.
är det många katter som äter ägg-gula?

Ägg är ju väldigt nyttig mat för alla rovdjur. Barfar man sin katt t.ex så är ägg en väsentlig del i kosten.
Varje dag lär man sig något nytt :)
Äggula är nyttigt och innehåller alla näringsämnen utom C-vitamin. Den är särskilt bra för kattpälsen.
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
Mina katter älskar verkligen äggula. Kan inte knäcka ett ägg utan att dom kommer springande :-) Mina får det i alla fall ett par gånger i veckan. Oftast som det är, men ibland ihop med t.ex rå köttfärs och det gillar de också skarpt. Så länge du inte ger dem rå äggvita också så tror jag bara det är nyttigt.
jag har nämligen ingen katt hemma just nu, men beror de inte på vad katterna är vana vid också. Eller tycker många katter om det?
Alla katter jag haft har älskat äggula
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
Som sagt älskar mina katter ägg-gula…
Men jag måste tydligen sticka hål i gulan innan de förmår sig att äta upp den :)
kan man vänja dem vid de om man får hem en katt som inte har ätit de innan?
Min katt är helt galen i äggula! 1 gång i veckan ger vi det gärna, ibland 2. Men inte mer. Är väldigt bra föda för övrigt, men inte för katter som måste banta kanske ;).
Det spelar ingen roll om han så ligger på andra sidan lägenheten och sover och jag knäcker ett ägg det tystaste jag kan, tro fan att han en sekund senare står vid mina fötter och skriker om att jag ska ge honom det ^^.
Vi ger våra kattungar äggula och äggula blandat med köttfärs (som varit nedfryst 72 timmar innan). Detta uppmuntrar verkligen övergången från mjölkbaren (mamman) till riktig mat.
Det är verkligen poppis och verkligen nyttigt =)
/Fridaybrew

Jag tycker det är så synd att jourkatten jag har hemma nu inte tycker om äggula… Det är ju så nyttigt. Inte heller mina katter hos mina päron tycker om det :(
#14, hejsan! vad är anledningen till att köttfärsen varit fryst i 72 timmar? Är det mindre risk för bakterier då eller?
Min kisse fröken älskar äggula och får en i veckan. Hon blir supermjuk och go i pälsen
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
#16 precis så =) Dock har jag ingen källa på det vet bara att vi kollade upp sånt innan och då var rekomendationen att frysa ner köttet i 72 timmar/3dagar.
För oss människor behövs inte det för vi dödar dom med värmen istället.
/Fridaybrew