Bozita Feline Function
Någon som börjat ge sin katt det nya svenska kattfodret Bozita Feline Function och som har något omdöme att ge? :)
Jag har kollat innehållet, torrfodret, skulle aldrig ge, tetrorna förstår jag mig inte heller på inehållet och håller mig då hellre till Bozitas större tetror som innan.
Hejsan!
har haft bozita i några år, är mkt nöjd fodret!
Har tidigare fodrat med rc ,hills, iams, pro plain m.m men har fastnat för en fin päls, klara ögon, pigga och friska djur och bra mage!
Fodret är gott !
jag ger även bozita till mina hundar!
Detta är svenskt foder som skonar miljön utan långa transporter!
jag önskar att fler köpte svenskt ..tänk vad vi hade sparat på miljön ..
Jag ger både torrt och våt foder = detta har inget färg eller andra tillsatser inte ens konserverings medel ..
Minus för priset!
Våt fodret( priset) är ok men torrfodret kunde vara billigare..
Fast ALLA fodertillverkare vill väl tjäna så mkt som möjligt..
Jag hoppades på detta foder när jag såg reklam om det då jag gärna skulle köpa något med kortare transporter, men bagerivetemjöl och majsmjöl som 2:a och 3:e ingrediens gör att jag inte kommer att testa.
Varför ska det vara så svårt att göra ett foder med ingredienser som är sånt katter bör äta?
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se
Håller mig också till de gamla tetrorna. Torrfodret går helt bort pga spannmålsinnehåll. Att de nu har ytterligare tillsatser till de små nya tetrorna förstår jag mig inte riktigt på…. Känns som en försämring. Och dyra är de. I stort sett samma pris men hälften av innehållet.
Dessutom är det fisk i flera av de små tetrorna och det vill jag helst undvika. Då ena katten är något känslig mot fisk.
Gillar dock de gamla tetrorna stenhårt :) Beställde hem 80 tetror förra veckan från Foderbilen.
*** Qui vivrqa verra ***
#4 Haha beställde du hem för hela året ;)
Jag var på vip kväll på en djuraäffär och fick 20 % på allt jag köpte så det blev väll ca 7-8 bozita av äldre varianten. de hade erbjudannde på de nya men jag bojkottar helt
#5 Nä inte för hela året. Men för lite drygt 2,5 månad. Går en tetra om dagen här på mina 3 katter. Men jag vill ha rabatten som man får för hel förpackning á 16 tetror. Katterna vill ha olika smak… och jag varvar 5 varianter (extra kyckling i gelé, kalkon i gelé, kanin i gelé, älg i gelé och kyckling/kalkon i sås). 5x16=80 
*** Qui vivrqa verra ***
Torrisarna skiljer en del mellan de olika "typerna" också. Jag köpte provpåse av den jag tyckte såg bäst och fodrar just nu de vuxna med Bozita torrisar. Överlag är ju katter "miljöbovar" med importmat men främst den förbaskade kattsanden.