Katter iFokus

Katter

Etikettandra-djur
Läst 1754 ggr
Suzi.shih-tzu
8

äntligen Kastrerat

så vi har vart hos vetärinären och kastrerat Mini !!!!

nu får hon ligga i mitt rumm och ta det lungt !! Hon sa att allt är bra och att vi inte behöver oroa oss !

Eine
1

Jättebra att det är gjort!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Cockerspaniel
0

Super bra! :D

Suzi.shih-tzu
0

jao, Jag vet :)

fast måste jag kastrera min hund oxå ??

Cockerspaniel
0

Tja… det tror jag väl inte. Är den bråkig? Hane? Hona?

Sophey
0

Katter och hundar fungerar inte pa samma vis sa du behover nog inte kastrera din hund och om jag har forstatt ratt ar din hund ganska gammal?

Medarbetare på matlust

Suzi.shih-tzu
0

nä.. den är 5 månader :)

Sophey
0

Jag laste i en trad pa hundar.ifokus att din hund var 11 ar sa jag antog att det var den hunden du pratade om eftersom du sagt att du enbart hade en hund… Hur som helst har hundar och katter olika konsdrifter, hos en katt maste man i princip kastrera katten medans hos hundar ar det mer ett val man kan hoppa over om man vill.

Du slipper bry dig om lop och annat och du behover inte oroa dig over diverse sjukdommar som livmodersinflammation och liknande om du har en tik och har du en hane slipper du en ev hund som inte ater utan bara ligger och skriker efter lopande tikar men eftersom din hund enbart ar 5 manader gammal behover du inte kastrera den pa ett tag sa du har tid att prata med din veterinar om detta och se vad han tycker.

Medarbetare på matlust

Suzi.shih-tzu
0

det var jag som har 11 år hehe

Sophey
0

Jaha! Da forstar jag Skrattande

Medarbetare på matlust

Rumblebee
0

Jättebra att katten är kastrerad, kommer att bli väldigt skönt både för henne och för er.

Vad gäller hunden så måste ni inte, men det kan vara väldigt bra att få det gjort, av de anledningar som #7 nämnde. Har själv en okastrerad hane, och som tur är, så stressar han inte upp sig om han känner lukten av en löptik och har aldrig gjort det heller. Visst, han kanske har blivit lite mer ivrig att följa doften efter en när vi är ute, men det har aldrig varit stressande. Däremot så ogillar han skarpt andra fertila hanhundar, kastrerade hanar är okej, men är det en okastrerad som passerar oss så blir det liv i luckan.

Suzi.shih-tzu
0

okej :)