God morgon 1 maj. Våren e här
Sköna maj välkommen till vår bygd igen…
Ja den sången har ni väl alla hört. Solen skiner från en klarblå himmel men i natt har det varit minusgrader så marken är vit. Det blir en underbar dag vad vädret beträffar.
Själv skall jag skriva en meritförteckning och en tjänsteansökan.
Ha det bra allesammans
Godmorgon *L* det är lite små kyligt och grått här på söder i Stockholm men ska bli bättre säger dom så vi hoppas på det. Tänkte ta mig en tur till medis och ta en bira i eftermiddag och lyssna på 1 maj talare - varför inte kombinera politik och nöje eller hur *s*. Annnars så blir det en lugn dag ska pyssla lite hemma och leka med Mojje och Strawberrie *L*
Igår var det däremot en kalas dag med solsken och bira med goda vänner. sedan vart det en tur till Skansen och valborgs firandet där. Helt otroligt vackert *L*.
Men det vart en tidig kväll, det var ju lite rörigt på stan och när man tagit sig upp till den höga åldern 38 ;-) så har det förlorat sin charm med fylla på valborg, men trots det så var det väldigt trevligt.
Ha de bra
Eva & Mojje & Strawberrie
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Godmorgon.
Idag tänker jag ta det lugnt. Och hålla tummarna för att "mina pojkar" har fiskelycka idag, dom ska prova och meta (efter mört åt Vimsan) och kasta lite drag.
Igår däremot var det en tuff dag för mig. Färjan har ju legat på dock och min mor och jag var och städade. Det var inte smutsigt - det var skitigt. Den som har varit ute för sandblästring vet vad jag talar om. Fick svabba 3-4 gånger för att få det att likna något.
Dessutom fick jag veta lite före vi for hemifrån att hon som byter av mig så låg hemma sjuk, så istället för tre så blev vi två som städade.
När jag kom hem så gungade allt, dessutom var jag trött och slut. Hade ju varit på sjön nio timmar. Trodde att jag skulle somna när jag skulle se på Åsa-Nisse, men neej - jag var vaken hela filmen. Men jag somnade ändå ganska tidigt för att vara jag.
Ha en trevlig Första Maj 2007
Soliga hälsningar från Titti och Vimsan
Vill bara berätta…
…att Vimsan har fått kokt mört ikväll, och nu ligger hon helt "utslagen" på sängen och sover. Husse och lillhusse var och fiskade förrut och de fick 3 gäddor och 3 mörtar.
… att jag fick ett ryck idag medans "mina pojkar" var borta. Jag diskade, tog bort påskriset och plockade in lite påskliljor och andra vårblommor. Gjorde lite Första maj mysigt. Nu ska jag ta ett glas Mjöd och en Syltmunk.
Ha en fortsatt mysig kväll.
//Titti

Och godnatt får jag väl säga nu då! :)
Jag säger väl också Godnatt! 
Ska försöka få rum i sängen, och lägga mig bredvid min karl och "utslagna" och lata katt och titta på "Hem till byn". Men först ska jag jag dricka upp mitt Te.