Katt med feber - hjälp
Min ena katt har verkat lite slö sen igår, idag har hon mest sovit. Jag tog precis temperaturen på henne och den visade på 39,8 - feber med andra ord.
Min andra katt verkar känna att hon inte mår riktigt bra, har tvättat henne, vilket är bra, men han försöker även leka vilket slutar med skrikande och morr (vilket aldrig händer annars) från sjuklingen. Jag har avbrutit lekförsöken för att låta henne vila ifred.
Jag har turligt nog redan en tid hos veterinären imorgon bitti (vaccinationstid), men jag vill gärna ha tips på vad jag kan göra för henne mer än att ta regelbunden temp?
(De är båda vaccinerade)
Tacksam för hjälp!
Är hon uttorkad? hur är allmänntillståndet? äter/dricker..hur är hon i magen?
Hoppas du inte tänkt vaccinera om katten har feber.
Tack för svar.
Självklart ska jag inte vaccinera henne om hon har feber, jag menade snarare att det är tur att jag har en tid så de kan undersöka henne om febern kvarstår 
Hon verkar ha dålig aptit, men jag ska ta fram favoritmaten samt se till att hon dricker. Annars antar jag att jag bör ge henne vätska om hon vägrar dricka själv?
Hittils har hon varit på lådan som vanligt (dock mindre frekvent möjligtvis), jag har inte sett hur avföringen ser ut då hon ej gjort ifrån sig idag, men jag ska hålla koll på detta.
Har du kolla att ta ett "nyp" i nackskinnet för att se om huden håller sig kvar länge. Om inte skinnet åker tillbaka snabbt är katten uttorkad och måstes vätskas upp, ju tidigare destå bättre.
Sedan om de är en vaccinationtid bör du förvarna att du istället vill att katten ska undersökas. oftast måste de avsätta mer tid för en undersökning än en vaccinering + att ev en veterinär måste titta på katten, oftast är det sköterskorna som vaccinerar
ja, va du gör och inte gör, ge inte katten ens miniportion av vanliga febernedsättande för människor. Det tar livet av katten
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#3 - Jag har sett till att hon druckit nu samt ätit av sin favoritmat (med relativt god aptit ändå). Ska ringa veterinären så fort de öppnar imorgon och ändra från vaccinationsärende till undersökning.
#4 - Självklart vet jag detta, men det är ändå viktigt att poängtera! (alla kanske inte vet om detta faktum)
Nu håller jag tummarna att febern går ner under kvällen/natten. Tack 
JA, jag menar inte något illa alls, men det är kanske många som tror, att man kan ge katter barnalvedon i mindre mängder…..eller barnmagnecyl. Man kan aldrig poängtera detta för många gånger.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....