Ev.resa men innekatt
Hej!
Är van vid att bo så att någon alltid är hemma när jag reser bort någon vecka som kan ta hand om katterna.
Numera har jag dock endast en innekatt, men jag är sååå fäst vid henne. Får ångest bara av att inte vara med henne EN natt och ska eventuellt resa bort någon vecka. Några tips på var jag kan göra av henne? Finns det ställen där de tillfälligt kan ta hand om min lilla sötnos? Finns det så att man kan ringa och fråga hur hon mår och så?
Jag menar ju såklart inga privata hem, utan mer som ett dagis fast hon kan vara där i flera dagar!
Tack på förhand!
Ja det finns pensionat för katter. Annars kunde du kanske be någon kompis att komma och ta hand om katten ett par gånger om dagen.
Men då måste katten vara fullt vaccinerad. sök efter pensionat i din närhet och se efter vilka krav dom har. Men vaccination är jätte viktigt.
Annars tycker jag det är optimalt att be nån komma och bo med mina katter när jag åker bort. Men det gäller (iaf i mitt fall) att hitta nån jag litar på och känner att den har samma syn på katthållning o.s.v som jag.