Katten spyr rosa :(
Vår ena hankatt har börjat spy jätte mycket och det är rosaaktigt, vi har funderat på om det är blod i det och tyckte det var lite mer rött i det idag. Det är ju typ som vatten så är ju inga klumpar. han spyr uppåt 4-6 gånger om inte mer.
Nu är vi riktigt oroliga då han inte äter som han brukar, han äter annars inte mycket men nu är det värre.
Någon som har en aning om vad det kan vara? Blir bara orolig av att googla då där finns det både sjukdomar som man fick avliva för, ofarligt, magsår och allt möjligt.
Vi ska till vetrinären med honom men vi håller alla tummar och tår att han inte kommer behöva bli avlivad. :(
Jag hade en katt med det fenomenet och det kan vara magkatarr. Hon fick någon variant av Pepcid utskrivet och så blev hon bra efter en veckas behandling. Men gå till vetrinären måste du med kissen. Lycka till!
Det kan ju faktiskt vara allvarligare saker också, kanske ätit något giftgt som förstört magen eller så kan det vara cancer. Men vi hoppas på magkatarr. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Då min kat började spy blod åkte jag in akut. Katten kan tex ha svalt något vasst föremål eller så kan de vara magåkomma.
Katten behöver in till veterinären!
Hoppas på det bästa med honom. :/ Vill inte mista honom redan, :(
Förhoppningvis kan vi komma till vetrinären redan idag.
Om det finns bikarbonat eller samarin hemma så kan du blanda lite lite i en spruta med vatten och spruta i kissen i munnen så den sväljer lösningen. Det neutraliserar magsyran som första punkt.
Har ni samarin hemma så tänk på att en liten dospåse är till en människa på ca 50-90kg, så kissen behöver bara lite lite, då den säkert inte väger mer än 5 kg.
Så en 14 del till en 10 del av pulvret i påsen till kissen blandat med lite vatten.
Det är en första hjälp innan ni kan komma iväg till vet, men nog måste katten iväg till vetten så fort som möjligt.
Vad äter katten för foder? Hoppas det går väl med kisse.
5#: Han får mjau och sedan torrfoder, kommer inte ihåg märket. Sedan får dem ibland tonfisk till katter.
Men alla fyra äter samma.
vi fick inte tag i vetrinären idag så vi ska ringai morogn :/ Han har ätit mer idag iaf
#6 varför inte ringa en annan veterinär? jag skulle ringa tills jag fick tag på någon och skit samma om det betyder att man får åka bil i 1h
7#: vi har ingen kattbur just nu o vi kan inte ha honom lös i bilen
#8 låna en, köp en?
Du kommer inte kunna förklara så jag förstår i vilket fall.
Alla är vi olika och alla gör vi olika med våra djur.
9#: finns ingen affär i närheten vi kan köpa en och dem vi tänkte låna av har den inte sin hemma heller

Ett djur som kräks kan ju ha allting från en lindrig magåkomma till en perforerad tarm. Det ena kan vänta, det andra är livshotande.
Jag hade inte vågat vänta alls måste jag erkänna, det kan lätt bli för sent.
Ta vad som helst. En pappkartong som ni gör en massa små lufthål i.
#12 en bra ide tycker jag med…ju längre du TS väntar destå allvarligare blir de
Oj, hoppas att det inte är något allvarligt!
Försök, försök ta åt dig av de råd du får av alla som skrivit:)… Och jag tror inte att transportbur är några problem, har ni inget som ni kan använda som provisorisk bur?
vi ska som sagt försöka få tag i vetrinären imorgon, f¨år vi inte tag i ngn inärheten blir det djursjukhuset. Problemet är att om dem inte kan garantera att det är ofarligt och inte kan behandlas enkelt kommer han avlivas. :(
Håller allt vad jag kan för att det bara ska vara något lindrigt som kan lindra med tabletter.
Verkar han pigg och så annars?
Äter, dricker och går på lådan?
Har ni provat ringa någon jourveterinär?
Vet att agria har något nummer att ringa.
Ett samtal kan inte bota er katt men kanske kan de ge er tips på vad ni kan göra tills imorgon.
Han e rätt pigg nu. Han har ätit bra o mkt idag. Gått på lådan vet jag inte.
#17 Eftersom din katt är dålig så får du ju ha extra koll. Ha koll på om han gått på lådan, äter, dricker. Sen borde du verkligen skaffa en transportbur, den kan behövas när man minst anar det!!
18#: Dem andra har haft koll men dem var inte i närheten i skrivandets stund. vi har annars en kattbur men den är just nu 20 mil bort

Hur har det gått, nu när ännu en dag har passerat?
pratade med en vetrinär och dem ansåg att vi kunde vänta ett tag då han nu beter sig normalt igen och inte spyr o.O ska se till att vi får honom till en vetrinär ändå och kolla honom eller fråga vad det kan bero på.
#21 åk till veterinären innan helgen, att åka in akut på en helg kostar betydligt mera än under vardagdagar…
Jag hade också tagit min katt direkt till vet. Vare sig jag hade transport bur eller inte. Hade tagit katten i sele eller någon större låda/kartong. Men jag hoppas att de löser sig för din stackars kisse =/ Hur är magen annars? Uppsvälld? Hur är avföringen? Normal eller lös? Kolla såna saker också..
allt är normalt med honom, han äter, dricker, bajsar, kissar osv. kelig osv som vanligt.