Tjyvande katt!
Min katt är lite för smart för mig ibland.
Hon har dessutom en fetish när det gäller mina hårsnoddar!
Hon kan roa sig med dem i timmar, hon bär på dem, kaster dem för att kunna jaga dem. Gömmer dem och mycket mer.
Nu är det ju så att jag gömmer dem för henne med det hjälper inte.
Hon tar dem ur väskor, lådor, från hyllor. Nu har hon lärt sig öppna badrumsskåpet där de under en period varit säkra. Hon har ju vetat att jag har dem där och nu ikväll har hon lärt sig att öppna skåpet och ta dem. Hon tar ju dessutom bara dem! Börjar bli dyrt med hårsnoddar, då hon ju även biter sönder dem när hon är klar.
Hon är så tarv på dem att tar jag ur den ur håret och lägger den på skrivbordet bredvid mig så kommer hon smygandes och försöker norpa den.
Kände för att klaga lite, men jag tycker ändå att hon är oerhört rolig. Även om det iof är lite drygt att ständigt behöva köpa nya.
Haha, vilken rolig katt - är hon möjligen släkt med min älskade katt Ozzy som vi köpte av dig?
Han älskade också snoddar och det roligaste han visste var att jaga och hoppa efter snoddar som man kastade åt honom. Bäst var de om man klippte av dem - de var mycket roligare så, tyckte han. Vi förvarar döttrarnas snoddar i en burk och han brukade sitta och fiska upp dem ur burken med en klo och släppa ner dem på golvet, en efter en… Vi fick ofta köpa nya snoddar eftersom de tog slut så fort och kom bort efter hans lekande. Nu behöver vi inte köpa nya snoddar längre… 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Aaahhhh!! Det hade lika gärna kunnat vara jag som skrivit detta! :) Känner igen mig exakt! Min hane är precis likadan.. Man skulle kunna använda snodden igen men de brukar inte lukta så gott efter att han har tuggat på den och den är upptrissad efter att han har rivit i den.. ;) Skulle han få den i sig vore inte det alls bra.. :S så därför är jag vääldigt noga med var jag lägger snoddarna.. Fattar inte varför dom är så sjukt roliga.. :)

Haha, sköööönt katt :D
Kan du inte köpa megastorpack på ÖB, Rusta eller liknande? På vissa ställen finns det typ 100-pack för inte alls mycket.
Jag har tydligen tur: Mina katter snor bara snoddarna om de ligger på uppenbara ställen, typ nattduksbordet, och inte ens då alltid.
Om man inte vill att katterna tjuvar är nog enda sättet att lägga i inbrottssäkerburk (kanske en burk med skruvlock?) eller låda (en med lås) 
Haha, jag känner så väl igen mig! Det hade kunnat handla om min luck-, dörr- och lådöppnande katt. Och nu kommer erkännandet: Jag har snoddarna i kylskåpet! 
#1 ja så där ser det i princip ut när Fia leker med sina hårsnoddar(dvs mina! ) ;D
#3 Nej det är hon inte, Babuschka som mamman hette till din, fick jag lov att ta bort då hon fick tumörer i buken?! Jag uptäckte knölar i buken och vi var till två olika vet för deras åsikt om saken. Hon fick även magkatarr :/ Jag var ung och okunnig och hade jag vetat bättre så hade jag kstrerat henne det första jag gjorde när jag tog över henne(köpte henne när hon var 5 år ifrån sundsvall). Vet sade att hon mest troligt haft problem med matsmältningen och mag/tarm systemet länge. Vet inte exakt vad tumörerna var. Men hade jag gjort en hälso undersökning på henne när jag köpt henne är jag rädd att den inte visat så gott resultat. Även om hennes kattungar, ink Ozzy var trevliga och fina katter så ångrar jag och skäms över att jag inte hade mer kunskap och var mer nogrann med henne. Nu är ju det i det förflutna och hon var en oerhört speciell katt som jag alltid kommer ha med mig. Jag gjorde fel som lät henne få kattungar alls och även om det inte är en ursäkt så det ända jag kan säga är att jag var ung och okunnig. Hon blev snabt väldigt dålig och inte als samma glada katt längre. Bestämde när vet sa att mest troligt var det elaka tumörer att det var bättre att hon fick somna in. Jag beklagar din sorg över Ozzy. Han var en fin katt och hade en bra matte! <3 (Jag vet att många blir upprörda över att jag lät henne ha kattungar, men det var innan jag visste särskilt mycket alls om katt hälsa och kattstatus. Hade jag vetat bättre så hade jag gjort annorlunda. Men jag är medveten om att det var fel och jag är inte stolt över mig själv. Även om det inte är en ursäkt så var jag iof "bara" 13/14 år då och anser att jag har lärt mig mcyket mer med åren och kan inte mer än beklaga att det blev som det blev, jag älskade visserligen min katt till tusen. Jag sparade mina pengar till bra mat, hon fick royal canin sensetive och varvade med blötmat och köttfärs. Jag gjorde så gott jag visste och kunde då. Ville bara förklara mig ifall någon hade åsikter om detta. Vill någon prata mer om det ber jag om er att respektera att jag isf vill att ni tar det via pm.)
#4 Nej jag fattar inte heller fashinationen med hårsnoddar?
#5 jo jag har funderat på det men det är ganska långt till både Ö&B och rusta härifrån. Men ska helt klart nu när hon lärt sig badrumsskåpet kolla efter megapack ;D
#6 Ja tyvärr så blir väll låsta skåp och burkar nästa alternativ. Men dragkedjor grejjar hon iaf. Vill hon ha nått så ger hon sig inte. Men det är ju en charm i sig förståss. Just nu blir lösningen att lägga dom i ett mer tungöppnat skåp i badrummet och se till att stänga toa dörren. 
#7 den hade jag faktiskt inte tänk på du! Det var ju rätt smart :D
skulle ni sett min Kola som snodde allt från theskedar till mobiler 

S*Winsnes Wilda
Hahaha, känner oxå igen detta, men vad är det som är SÅ roligt med just hårsnoddar eftersom det verkar vara ett vanligt fenomen??
Min Tissla är kleptoman… En gång satt jag och min lillasyster och spelade ett sällskapsspel med massa kort å brickor osv, prylarna vart färre och färre av någon konstig anledning tills jag plötsligt ser Tissla komma smygande å snor min systers pjäs, och snabbt iväg, jag följer efter henne och hittar henne på balkongen - sittande på en HÖG av spelkort, pjäser och brickor.. SÅ charmigt!!
Jag har gett upp min kamp mot henne i hårsnodds stjälandet. Men för att få mina i fred så så fort de börjar bli lite utänjda eller "dåliga" så lägger jag dem så hon tror att hon snott dem ;) På så vis ligger de nu massor med snoddar på alla möjliga konstiga ställen. Men roligt är det tydligen, och ingenting som jag nog någonsin kommer begripa mig på varför.
#7 Haha, stackare. Tyvärr är de nog inte säkra där heller. Våran katt hoppar in i kylskåpet så fort han kommer åt. Skinkan och osten bor ju där (: Tack och lov kan han inte öppna det själv. Än…
Håll bara koll på att hon inte sväljer dom. Är väldigt vanligt att katter gör det o då kan det behövas opereras akut. Bara så ni tänker på det.
Annars går det ju att lägga sina snoddar i en burk med skruvlock…
#14 ja mina katter älskar att äta upp vissa leksaker (speciellt honan) -___- så snören och snoddar får de ABSOLUT INTE leka utan tillsyn!
Lite synd, för de tycker ju jätte mycket om att leka med snören/snoddar…. men de får ju inte äta upp de för då kan de bli sjuka :(
Snören gillar nog de flesta kissar :) Mina får leka massor med snören… Men bara när jag håller i andra änden av det ;)