Bengal kanske? :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För att inte sno enn annan tråd här på forumet så slänger jag upp en bild på min sally då hon i mina ögon verkligen påminner om en bengal men kanske ett mer erfaret öga kan avgöra bättre? :P Mig är det inte noga vad hon är :P Ändå min lilla speciella flicka :P
Bara lite nyfiken ^^

Jag tycker inte att hon är speciellt bengallik.Men väldigt söt är hon.
Stolt ägare till tre La permer
#3 Som sagt, nog lättare för ett erfaret öga att se, alltså inte mitt öga :P Kan gott och väl misstagit mig ^^ Men riktigt vacker är hon ändå, skimrar liksom i silver, allra helst i solen. Syns dock inte på bilderna :(
Sen så var de ngn som sa till mig att det är typiskt bengaler att vara extra sociala, vill vara med övverallt, vill gärna vara högt, kan vara (är)ganska vilda och nyfikna på att leka med vatten :P var andra "egenskaper" också men minns inte dem nu :P Iaf så var alla typiskt Sally ^^ Därav gissnigen att hon är bengal plus ngt annat då hennes far var ngn vanlig bonnkatt :P
Jag tycker att hon är otroligt söt, men inte så bengalisk. En fin husis
Vilken sötnos! Men om det är någon ras som din katt påminner liite om så är det nog Egyptisk mau (tycker jag) :) en jätte fin ras btw!

Jag håller med 9, hon liknar mer en Egyptisk Mau eller ännu mer Ocicat än en bengal. Vem vet vad som kan finnas i hennes släkt :)
Döläcker iaf, det är något visst med grönögda svartsilverkatter :P~
Varken silver eller vitfläck är godkänt hos bengaler :) Men nej, jag tycker inte alls hon påminner om en bengal.
Tyvärr verkar det bli fler och fler huskatter på blocket dock som marknadsförs som halvbengaler så fort dom är mönstrade :(

Silver bengaler är inte godkända i FIFe men är det i de andra förbunden.
Hon är ju väldigt söt :) Jag tycker hon är lite lik en ocicatt ja :)
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
Väldigt söt men hon liknar inte en bengal:D Men söt och fin ändå:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

otroligt läcker teckning. riktigt snygg!!
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Ingen Bengal, men supersöt. Hon är svartsilverspotted med vitt. 

En jätte vacker silver husis ♥ Henne borde du ställa ut, himla läcker =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Okej :P När jag fick syn på bilden på en katt som liknade henne så var det en text tillhörande bilden som det stod black soft spotted silver bengal ^^ En bok som låg uppslagen i en lokal djuraffär då de hade någon liten mini utställning :P
Men som sagt, egentligen är hon en liten huskatt och det finns inge papper på något annat :P Gillar verkligen hennes utseende :P Mammas vackra flicka.
Hennes syster hade ännu klarare tecken och inge vitt :P MEn hon var konstig som bara den "/ Nervös. Men som sagt, skum familj över huvudtaget där jag hämtade henne. Hon var mager som bara den och stank koskit fast dom sade att hon bara varit inomhus :( Fick göda upp henne försiktigt för när man tog i henne så kändes det som om man skulle krossa henne.
Det var ett dussin katter instängda i ett litet rum och tre olika kullar med kattungar. De fick några nävar torrfoder att dela på.
Hon är väldigt liten och jag tror det beror hennes uppväxt :(
#18 Skulle det gå tror du? :P Kan inget om utställningar men hon är som sagt väldigt liten plus att hon har häng skinn som en kastrerad han katt :P Det har hon haft sen innan jag fick henne kastrerad :P
Tack för alla fina kommentarer ^^ Är så stolt över min lilla flicka :P Så otroligt vacker :P
Anmäl familjen till Länsstyrelsen, du kan vara anonym. Jag tycker det låter som den familjen skulle behöva ett besök från LS.

Håller med #20! Gör en anonym anmälan! Nog för att det är ett tag sen nu, men tänk hur illa det kan ha blivit nu om det var som det var då 
#19Anmäl dem!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Huskatter får se ut precis som de vill på utställning. Att hon har tigermage (hängmage) spelar ingen roll då de flesta kastrater har det och att alla huskatter måste vara kastrerade för att ställas ut. Sedan skall de vara trevliga o vara snälla att hantera. När en katt har så fint mönster som din så blir domarna extra glada. Så jag tror det skulle gå bra. Läs lite om utställningar på Sverks hemsida. Det är verkligen kanon kul att ställa ut huskatt och man får så många kattvänner =)
S*Luddhuvet´z
Brukar faktiskt kika på blocket emellanåt och se om det kommit upp fler annonser från dem. Vet inte vad de heter och har inge nummer. Köpte Sally november -09 så det är ett tag sedan. Ville ta med alla katterna därifrån och hjälpa dem men kunde inte :(
När jag köpte henne så frågade jag om jag skulle komma tillbaka med henne om det av någon anledning inte skulle fungera, de flesta brukar ju vilja de, Men de kläckte bara ur sig att "så går det inte att hålla på!" Inte för att jag av någon anledning skulle lämna tillbaka henne dit men frågade liksom ändå. Precis innan jag skulle därifrån så kom hon och visade mig en stor vit han katt som fräste och var skitförbannad. Hon berättade glatt att honom brukade hon avla på och verkade jätte stolt. Han såg verkligen skit elak ut :S Kändes inte bra. De bodde långt ute på landet i Grums. Enda jag vet "/ Men kikar som sagt än idag.
Hmm, det där med utställning låter ju inte helt fel, kastrerad och id märkt är hon ju också så ^^
Ska nog forska runt lite i det där :P Trevlig är hon allt, bestämd dock men trevlig. :P Kelsjuk på allt och alla och kurrar tills hon gnisslar. Har aldrig kommit ett normalt mjau ur hennes munn men hon har en mängd andra läten för sig, koooonstant :P Så nog borde hon kunna charma några dommare :P

#24 håller medde andra , tycker verkligen du ska prova ställa ut henne.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Utseendemässigt (alltså typmässigt) ser hon ut exakt som min gamla tvättäkta huskatt (född på Bodentravet med en mamma och pappa som själva fötts på bodentravet resp en bondgård utanför stan).
Färgmässigt är det inte konstigt att du upplever att hon skimrar, färgen hon har heter: Svartsilverspotted (-vit?) har hon vitfläck?
Hon har ovanligt bra spottar men det innebär inte rasinblandning utan bara att hon dragit en genetisk vinstlott på den punkten. Men spottade huskatter finns det gott om :-)
En mycket vacker huskattstjej!
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Såg närmare på bilderna och ser ju klart och tydligt att hon är vitfläck då så färgen är alltså: Svartsilverspotted-vit (XSH ns 09 24)

HCS ns0924 blir ems koden. Korthåriga huskatter har HCS och långhåriga HCL. =)
S*Luddhuvet´z

Hoppsan jag lever visst kvar på gamla tider 
Förr hette de XSH och XLH.

#30 Det är numera bara raskatter som får EMS kod XLH eller XSH.