Så tokigt men så gulligt!
Gör era katter något varje dag eller hela tiden som får er att le och skratta? (dum fråga! Klart de gör!)
Måste berätta en rolig händelse här hemma med Malin. Vi la oss båda till sängs klockn 21.00 och stängde av tv klockan 22.00 (som alla andra dagar, tror jag har vant Malin att sova dessa tider xD) så under den tiden då jag stängde av tven så sov hon nere i fotändan men efter ett tag så började hon röra på sig uppåt och lade sig ner mellan mina ben.
Fast där testade hon bara sova kanske en 5-10 minuter tills jag upptäckte hur hon sen började krypa/smyga upp till mig. När hon stod på bröstkorgen och såg att jag avr vaken så började hon kurra högt och ljuvligt och lade sig ner på bröstkorgen och somnade.
Haha hon är så söt :P
Har ni en händelse att dela med er av? Kan dela med mig tusentals men denna är det nyaste så den får duga ;)
Min Siggekatt är en tyst gentleman MEN när han har fångat något byte o kommer hem så mjaukurrar han - så när man vaknar mitt i natten av att man hör mjaukurrkurr så blir man klarvaken.. inte alltid så kul när bytet fortfarande lever. Upp, klä sig o jaga ut både katt o byte. Sigge har kattlucka så han kan komma o gå som han vill…
I somras vaknade jag en natt av att nånting smekte min kind. jag vaknade med hjärtat i halsgropen och trodde på fullt allvar att det hade börjat spöka i huset.. sen kände jag yterligare en smekning på kinden - det var helt tyst i rummet… det var helt tyst i hela huset.. såg plötsligt en liten skugga i dörröppningen- tände ljuset och tänka sig. det var en fladdermus som flög omkring.. Sigge satt helt tyst ute i hallen… den rackaren…
Släckte alla lampor,stängde in Sigge i ett rum, öppnade dörrar o fönster och till sist så hittade fladdermusen ut..När jag släppte ut Sigge såg han enormt sur ut.. Tänk att matte aldrig uppskattar en fin present…
Smekningen jag kände var vinddraget när fladdermusen flög förbi ansiktet
Nu efteråt kan jag skratta gott åt denna händelse - och önskar att jag aldrig mer får uppleva det…

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Haha härliga katter!
Oj jag har också så många historier… Men tar de första jag kommer på.
Mums älskar att ligga under en filt i soffan brevid mig när jag sitter med laptopen i knät (annars ska han ju ligga i mitt knä förstås). Men det är bara det att filten måste ligga på ett speciellt sätt så han får både filt under sig o över sig. Det där tycker han är väldigt frustrerande att behöva försöka fixa själv och han är ju inte dummare än att han inser att det går att utnyttja sin människa.
Så när jag sitter inne i datorn känner jag ofta en liten knackning på axeln. Kort därefter dyker det upp de mest frågande o sötaste ögonen framför mitt ansikte som säger mig att han vill mig något. Tittar jag på honom så tittar han demonstrativt på filten o sen på mig igen.
Då är det bara att börja bädda för det GÅR inte att ignorera detta. Han ber ju så fint <3
När han krupit in i sin lilla koja måste han ju givetvis bädda lite till för det duger ju aldrig till 100% när matte bäddar ändå…. ;)
Det första jag tänker på när jag tänker på Gris o sånt som han gör är hans dagliga ritual med min sambo. Mina katter är nakenkatter bör jag nog tillägga först.
Gris är väldigt vårdande när det gäller sambon och varje kväll ska han grypa upp i sambons knä o då ska sambon hålla om honom. Då kör han upp huvudet i sambons skäggstubb o väntar…. Sambon ska då gnugga hans stubb mot Gris huvud och då börjar Gris tvätta sambon på armarna. Slutar sambon med skägget, slutar Gris att tvätta o buffar med huvudet igen. Tjänster o gentjänster heter det ju och jag är fullt övertygad om att Gris anser att de tvättar varandra o det i sig är ju en fin kärleksförklaring :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Haha men så gulligt! :D
#2 Hahaha det var ju bara så sött och bedårande! Tänka sig att katter kan verkligen förmedla sig med vad de vill! :P
Ja eller hur. De är smartare än man tror. Det är ju bevis på att han inte bara kan tänka att "jag vill ligga i filten" utan även "det är jobbigt att bädda men gör jag så här kan jag få min människa att göra det åt mig". :D Älskar katter! Ska be sambon filma det någon gång så jag kan visa för just knackningen med tassen på axeln är det sötaste.
Det första jag kom att tänka på är ju min äldre Cornish, hon kliar sig bakom örat ståendes på tre ben, jag skrattar eller känner hur jag ler varje gång jag ser det. det är så knasigt men ändå smart. Ska bli spännande att se om de yngre katterna tar efter :p
#4 Haha ja men det måste i ju göra så man kan få se! :P Dock blir det ite svårt för mig att få Malin filmad då hon kryper upp för att ligga på min bröstkorg x)
#5 Haha, ja det är ju snyggt det med, vem säger att man inte kan göra så? Skit smidigt xD
Min katt är en riktig apportör (stavas det så? ;)) och favoriten är snoddar och hennes lilla räv. Varje morgon vaknar jag av att hon sitter på mig och har droppat av varje leksak, en efter en brevid mig i sängen och bara väntar på att jag ska vakna och kasta någon :)

Min ena, Elliot, pussas! Det är bara att sticka fram näsan så får man hela ansiktet tvättat om man så vill. Sen har hon en vana att tugga och slicka på mina fingrar.
Och Lillebror kommer alltid och vill vara the center of attention när jag sitter vid datorn, då passar det minsann att gosa tycker han. ^^
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
Jag bodde ihop med en kompis som precis hade fått en kattunge. Vi hade både hund och flera vuxna katter eftersom vi var stödhem, men den här speciella kattungen ville hon behålla.
Hon var, eller rättare sagt är, speciell.
Hon var nyfiken till tusen och följde med i mattes famn överallt, inne som ute.
Under oss bodde en utländsk familj som var livrädda för alla sorters djur. Dom sprang om dom såg mig med hunden och fick dom syn på en av våra katter så sprang dom också..
En dag knackar det på dörren. Då står där en pojke som upprört säger att vi måste komma ner till dom och hämta katten. Då hade kattungen smitit ut genom vår ytterdörr och in till grannen och låg nu under en av deras sängar.
Hela familjen hoppade, skuttade och grät, som om det hade varit en råtta ^^ Men det var ju en kattunge. Hur kan man bli rädd för en kattunge? Det har jag svårt att förstå, haha.
Vi hade också en jourkatt som stal mat från våra händer. Åt man något så slog han en på händerna som en liten boxare.
Haha vilka trevliga berättelse ni har att berätta! De är alla super charmiga. Kan berätta en till sak med som handlade om en före detta katt till mig (som nu bor hos en kompis (vi delade på henne).)
Iaf, då jag bodde utanför skolan i en egen lägenhet med en kompis passade vi på att skaffa två katter. En åt oss var.
En av dem, Jolene, var den tuffaste av dem och verklikgen världens lila monster. Det var så att vi hade rätt så stränga regler eftersom de varken fick vara på bänken eller något bord.
Vi satt i vardagsrummet och såg in i köket så vi kunde ha koll på dem. Jolene satt nedanför och tittade upp på bänken flera ggr och var på väg att hoppa också ett x antal ggr. Men eftersom vi bara höjer rösten "Nej" vänligt med bestämt så lät hon bli, tills hon gav up (trodde vi) och gick åt ett helt annat håll. Tills vi hör ett brak och någon sen kommer i FULL galopp och HOPP hade hon tagit sats från ett annat håll i lägenheten och hoppas upp på bänken!
Haha det var rätt så kul att se. Envisheten om att vinna tog verkligen över xD