Var har ni kattlådan?
Som rubriken lyder, vart står era katters kattlåda nånstans?
Vi har en i stora toan i badkaret, den andra i lilla toan mellan väggen och toastolen med öppningen mot väggen. Toaletterna är brevid varandra i hallen.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
En i sovrummet, en i vardagsrummet och en i köket.
Svarar som i tidigare tråd. I köket.
I toan. Funderar på vart jag ska placera en andra kattlåda :)
Under trappen i hallen står båda lådorna. Sen går mina katter på kaninens lådor också och de är utspridda lite här och var… Bland annat i datarummet, sonens rum och bredvid kattlådorna i hallen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Under trappen i hallen står båda lådorna. Sen går mina katter på kaninens lådor också och de är utspridda lite här och var… Bland annat i datarummet, sonens rum och bredvid kattlådorna i hallen.
En i hallen och två i sovrummet. Tycker att sanden luktar så i fuktig miljö - därför har vi ingen i badrummet :)
*** Qui vivrqa verra ***
Vi har en i badrummet, en i hallen och en i köket :)
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
på toan. vill inte ha den i badrummet, hallen eller någon annanstans. ska jag flytta den, eller ha fler lådor i andra rum, så ska det vara av speciella skäl.
I badrummet, enda stället jag vill ha en på
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

För tillfället har jag min i sovrummet
…
Det pågår stamrenoveringar i min fastighet, så jag kan inte ha den i badrummet för tillfället. Eftersom katterna är instängda i sovrummet om dagarna så måste jag ha lådan där…
Ska bli sååå skönt när stamrenoveringen är klar!
I badrummet. För en månad sen började den ena katten bajsa på golvet i köket, så då fick en låda flytta in dit (tillfälligt). Sen köpte jag en låda till, och då slutade han göra ifrån sig utanför lådan. Så nu bor alla tre lådorna i badrummet och katterna är nöjda. Men allra nöjdast är katternas husse, för han gillade inte att ha kattlåda i köket! Känslig karl man har… 

I tvättstugan. Har jag jourkatter har jag kanske en till i tvättstugan och en i badrummet i andra änden av huset, eller i mitt sovrum om de är där mest.
Vi har 2 toaletter o två kattlådor fast en katt, jag köpte 2 lådor för att han alltid ska kunna välja en ren eller om han ville ha en kiss o en bajslåda. Eller om någon har råkat stänga ena dörren.
Vi har 4 kattlådor på tre katter.
* En i badrummet med öko plus
* tre i hallen, två är placerade i "HOL" från ikea och en står uppe på Hol.
Funderar på att flytta den som står uppe på Hol in i sovrummet, men den sanden hamnnar överallt, så måste hitta nått som sammlar upp sanden från kattassar ritkigt bra innan jag flyttar lådan.
Vi har vår i tvättstugan i källaren.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag har för tillfälligt 7 lådor. 2 i kattrummet, 2 i hallen, 2 i sovrummet och en utanför toaletten…
3 i badrummet. tyvärr inte plats nån annanstans.
Jag har 3 lådor på 3 katter o alla står o grovköket.
Jag har en väldigt stor kattlåda i vårt badrum för våra tre katter. Hade innan två mindre kattlådor i badrummet. Men så köpte vi denna jätte stora kattlådan och skippa dem små. Och det fungerar jätte bra.
Jag har turen att ha en stor, fin walk-in-closet som många tjejer hade jublat över att få ha. Men "crazy cat lady" som jag är knölar jag in mina kläder i en annan liten garderob och tillängnar rummet mina katter. Där inne har dom två stora täckta kattlådor. Snart flyttar katt nummer 3 in och jag har införskaffat en tredje låda. Vill ha minst en låda per katt :)
Jag har peeweelådan i förrådet under trappen på nedervåningen där vår ingång är. Ingen sand eller doft uppe i lägenheten!:) har en dörrstop på dörren så ingen besökare råkar putta igen den.
lite ot kanske, men det är inte kul när folk har lådan i hallen helt öppet så att det är det första man ser och känner lukten av. urk.
#24 Luktar inte något om våra katters lådor. Bra mat, bra sand och regelbunden tömning av lådan ser till det :)
*** Qui vivrqa verra ***
jag som besökare kan känna lukten. dessutom så ser det inte trevligt ut.
Jag har lådor med huv - så du ser inget och jag kan i stort sett garantera att du inte känner något.
*** Qui vivrqa verra ***
#26 Så katternas vardag skall anpassas för att det ibland kommer besökare? Jag värderar min katt högre än så.
#28 jag värderar inte mina katter efter var kattlådan står. men skaffar jag katt så ser jag till att jag har plats för kattlådan någonstans där folk inte behöver se den det första de gör. men jag säger faktiskt inte att folk inte ska ha den i hallen, det är bara jag som tycker att det inte är så trevligt att få den doften i näsan direkt.
#27 ja det är nog trevligare med huvlåda i hallen.
En i badrummet och en under mitt skrivbord i sovrummet. Skulle gladeligen ha mina båda i badrummet men serru det går inte storkatten med på. 
Jag har en låda i toaletten. Vi har 2 badrum (toalett & badrum dvs).
#24 Brukar du stå länge i hallen hos folk? :P
#26 om du inte vill se kattlådan de första du gör då du besöker vissa folk kanske du bör undvika hälsa på crazy cat folk som har lådan i hallen… har du själv lådorna på toa? hur tror du besökarna känner sig att vara instängd med stanken i ett litet rum om de lånar toan
#24 Hallen är väl inget störr problem, visst en orengjord kattlåda ser inte så trevligt ut, men det reagerar inte jag på. Men kattlådor i köket, det är äckligt. Avföring i samma rum där man lagar och äter mat. Skulle faktiskt inte vilja äta hemma hos nån som har kattlådan i köket.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#34 crazy cat folk? så det är det man är när man har lådan i hallen? nej, jag bosätter mig inte i hallen hos folk, det är otrevligt nog om lådan står nära kläder och skor, då man tar av och på sig. det gör jag inte på två sekunder. jag har lådan i på en liten toa, som vi använder, gäster hänvisar jag till en annan toa. var det något mer? sen håller jag med #35, lådor i köket, det är inte fräscht. vare sig det garanteras doftfritt eller inte.
#36 Tur att du inte hälsar på mig då för jag har bla 2 stora lådor i hallen. Men jag hänvisar mina besökare att;
1. sätta kläderna i det stora inneförådet i hallen…
2. sätta skorna på samma ställe eller på hatthyllan
Ingen har klaga hitills.
Besökarna ser inte ens om mina lådor skulle vara "full" då katterna gräver ner det djup i 15cm sanden

I "förrådet", det är som ett etxra rum men på pappret är det ett förråd.
Där står tre, varav en är enormt stor
Sen står den 4 i den lilla hallen
En i tvättstugan :)

En med huv i vardagsrummet =) Under kaninburarna =)
Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook!

Har lådan lite halvgömd i en möbel från ikea i tv rummet har doftsprej precis brevid som sprejar ut var 30 min