Tidy cats bra? NEJ :(
Efter att ha läst på många ställen att Tidy cats Kattsand ska vara superbra så köpte jag en 18 kg's låda med förväntningar om att den skulle vara just superbra, som jag hört.
Men jag måste säga att den var en stor besvikelse. Den luktar gammal oduschad människa som inte tagit sig en dusch på 1 år, dvs den stinker!
Dessutom klumpar den inget alls?! Det blir massa småklet i hela lådan..
Jag fattar ingenting, den skulle ju vara så bra? Har den blåa.
Nån som varit med om samma eller är det bara jag som har denna uppfattning?
Bara att beställa ny Kattsand, denna vill jag inte ha kvar alls såsom den luktar.
Har samma erfarenhet av den sanden. Det har aldrig tidigare luktat kattlåda här hemma men med den sanden så gjorde det de. Har du köpt i butik kan du testa att gå tillbaka med sanden. Kontakta också Purina för de har ALDRIG hört några klagomål på sanden.
Kan rekomendera dig att testa Extream classic, den är som everclena och iprincip dammfri, luktar inte kattlåda av de lådor vi har den i. :)
vi har våra lådor i hallen i en tvåa så om det hade luktat hade man känt det! :)
#1 Köpte den tyvärr från foderbilen.. men men, en erfarenhet rikare.
Vilken Kattsand använder du nu?
Jag funderar på att gå tillbaka till gamla hederliga Everclean jag.. 
#2 Funtade på den ett tag! Men den skiljer ju sig bara med 4 kr från Everclean som verkligen är TOPPEN.. Så jag tror jag kör på EC igen.
Okej, så länge du är nöjd, kan själv inte ha EC då den dammar och jag blir jätte sjuk även fast jag inte hanterar lådan
Använder EC Ceder, tycker inte den luktar parfym. Borde man väll märka om man har lådan i köket?
#5 Skulle aldrig få för mig att ha en kattlåda i köket:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Och jag skulle aldrig ha den på badrummet. Vi lagar inte vår mat i kattlådan.
#7 Hahaha, sa samma sak till min mamma.
Hon såg ett program där dom hade kattlåda i köket och sa en spydig kommentar om att hon aldrig skulle ätit hos dom.
Fick jag påminna henne om att hon ätit hos oss och att jag också har kattlåda i köket, men att vi lagade vår mat på diskbänken och inte i kattlådan.
Lite OT bara så här på kvällskvisten…
Mvh,
Catarina
Jag rekommenderar den här http://zoomarknad.se/product-view.asp?catid=2700&prodid=11096&ref=%2Fproduct-dlist%2Easp%3Fcatid%3D2700
funkar lika bra som Ever Clean men är billigare! 15kg för 159kr.
#9 värt att uppmärksamma är ju att alla kanske inte kan ha den pga doften i sanden. Jag klarar t.ex inte alls av sand med doft eller som dammar.
#7 Nej det gör man inte, men tycker inte det är hygieniskt, har inga djur i köket mer än hunden & katterna när dem går igenom.Men alla har vi våra olika tycke och smak
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#9 Har testat Flamingo på våra katter och jag skulle nog vilja säga att den var lika illa som Tidy Classic förutom möjligtvis att våran luktade babypuder fram till dess att den blev riktigt dålig. Man måste byta ut all sand oftare än Everclean och då kändes det inte längre värt det…, Dessutom kletade den också så det var jättesvårt att få bort kisset även fast vi har grymt mycket sand i våra lådor.
Vet inte om det beror på att vi har så många katter som vi har svårt att få de billigare varianterna att fungera eller vad det beror på…
Tidy cats hette den ju.. Åh.. Senilhuvud

Ok jo iofs så doftar den, fast inte lika mycket som ever clean? Om man nu inte väljer ever clean unscented såklart.
#12 Aha… jag har inte haft några problem med den sanden faktiskt, men det kanske beror på hur ofta man byter sand och hur mycket man har i? Jag har i för sig bara två katter, så det kanske är annorlunda om man har fler. Jag brukar byta ut all sand kanske en gång i månaden och ser till att det finns mycket sand i lådan.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
skulle rekomendera olivers kattsand… räknas man som "storkund" får man en säck a 70kr :D å hemkört om man köper för en viss summa..minns inte summan då jag köper 6-10 påsar åt gången :D
Jag tror att det beror på mängden katter för både Flamingo och Tidy Cats började lukta avlopp efter en halv vecka. Helt förstörd hela sanden. Nu har jag EverClean Multicat och där behöver jag bara ta bort kiss och bajs och fylla på med ny sand.. Stor skillnad. Men jag har ju å andra sidan fem katter just nu också varav den ena går runt och är dålig i magen efter två kurer avmaskning.