kattmat på ica
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tips på bra mat på vanlig mataffär? Vilken tycker ni är bäst?
Vad tycker ni om mjau?
Jag har kört med Royal Canin en hel del, och lite utav allt möjligt ifrån ica. Men funderar på att köra på Mjau torrfoder ett tag nu pga olika annledningar, bland annat pga det är billigare.
Men vill kolla vilken torrfoder ifrån mataffär som ni tycker bäst om.
Och bespara mig ifrån negativa kommentarer om att jag byter till billigare mat/mat ifrån affärn.
Mjau är väl den maten på ICA som är bäst. ICAs egna torrfoder och Euroshoppers torrfoder har skadligt hög magnesiumhalt.
/Elisa

Om torrfoder tycker jag inte alls.
Mina katter äter Mjau burkmat eler ICAs burkmat.
Om jag mot förmodan skulle börja ge torrfoder så skulle det varken vara RC eller något från mataffärn.
Stolt ägare till tre La permer
#1 Ja, icas, euroshoper, friskies och whiskas tycker jag mycket mindre om. Men tycker att mjau är helt okey ändå. Och man har ju ändå hört en massa gott om det, och även mina kräsna katter äter det.
#2 Ska byta till billigare torrfoder så därför funderar jag på mjau torrfoder som är mycket billigare än royal canin, royal canin som jag också har kört en hel del med. Vill ge mina katter torrfoder som jag ser lite som basmat, och sedan får dom burkmat ibland som lite extra - som dom knappt äter något utav ändå.
Du kan ju annars testa IAMs torrfoder. Är ju bättre äb både RC och Mjau. Jag som är uppfödare får 4:e säcken gratis.
Köper jag en 15kg säck på foderbilen blir kilopriset 35kr om man räknar på alla 4 säckarna.
/Elisa
Tack så mycket för förslaget! Ska genast kolla in.
Om jag var du och ville handla maten på t.ex ica så skulle jag övergå till våtfoder och servera Mjau. Personligen tycker jag inte om torrfodret som finns i affär alls pga inehållet och icas våtfoder hade socker i sig sist jag kollade vilket är helt onödigt.
Kan du tänka dig att handla från nätet om du inte bor nära en djuraffäre som har porta 21 som är ett billigt men bra foder om du vill köra torrfoder. Själv kör jag just nu Orijen då jagh har katter i olika åldrar och de fodert är anpassat till kattens alla åldrar.
Hoppas du hittar nått som passar dig. Ett tips är att kolla inehållet i maten och avgöra själv. det som ska unvikas är socker, spannmål och en masa onödiga tillsatser. :)
Perfect fit

Titta på innehållsförteckingen. Ett bra foder behöver du inte ge så mycket av, de är ofta dyrare per kilo men det jämnar ut sig på slutet eftersom det itne går åt lika mycket. Men dyrt foder är inte samma som bra foder så kolla fota innehållsförteckningen på foder i både matbutik och djuraffär så kan du gå hem och jämföra sen.
Skynda långsamt så går det fortare.