Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 3554 ggr
Zorbaaa
0

Leka med tofsar?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, sånna där smala tofsar man använder mest..

Min katt älskar att leka med dem. Men jag är lite nojjig, kan dom fastna i halsen kanske? Är väl typ som snören/garn?

Mely
0

Jag låter inte mina katter leka med tofsar iallafall, för jag har märkt att en av dom iallafall försöker att svälja dom.

Är det ett sånt där metallspänne på skulle jag på direkten ta bort tofsarna.

Zorbaaa
0

Ah så är min tanke också.. tycker jag gömmer undan dom så bra men så hittar jag dem i vattenskålen ändå sen!

Mely
0

Min katt la också tofsarna i vattenskålen, av någon anledning. Konstigt det där. (och det var oftast när när någon kompis/syskon råkat lägga ifrån sig en tofs… Det går fort!)

Stäng in tofsarna i en låda där katten inte kommer åt dom, det har jag gjort nu. Och så har jag några tofsar (utan metallspänne) i badrummet på en väldigt djup krok som är 180 cm ovanför marken, vilket inte känns så troligt att katten kommer åt.

dragonstar
0

En katt jag var fodervärld åt älskade toffsar Den lekte med dom och la dem i mat skålen. Jag täntke inte mycket mer på det då vi fått veta att hon älskade dem. Men hon hadde pälsproblem (Cornish som tapapt sin pälls) sen hadde hon diare i hela tidne och vi åkte tillsist in med henne och vetrinnären kollade henne.
En inflamation i kroppen och vi röntgen såg man något i magen.
Dom bestämde att söva hene och gå in via munne och föröka ta ut föremålet. När vi kom tillbakak lite senare för att hämta katten var hon fortfarande på orationsbordet. och vi fick vänta och hämta henen sen på kvällen.

Det visade sig att hon hadde ett 20 tal toffsar som klumpat ihopp sig i magen och som börjat lösas upp av magsaft och när vi kollade såg det mest ut som en klump av olika färger.

Det värsta vetrinärne nånsin sätt och katten var otrolig luckligt lottad som bar hadde hft lite magproblem av det.

Efter det är jag försiktig med vart jag lägger mina toffsar.
Så har du en toffstokig katt tästa och ge hårda plastarmband elelr andra roliga leksaker i stället men jag hadde undvikit toffsar.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Zorbaaa
0

oj nu blev jag avskräckt! inga tofsar blire! nån som har nån teori om vad det är som är så kul med att lägga dem i vattenskålen? :)

Zorbaaa
0

oj nu blev jag avskräckt! inga tofsar blire! nån som har nån teori om vad det är som är så kul med att lägga dem i vattenskålen? :)

Zorbaaa
0

Zorbaaa
0

dragonstar
0

Katten lekte och djurinstinktenra tog över "maten" man inte äter upp gömmern man till senare och vatenoch matskålen är ju där vi lägger maten så naturligt att gömam de där antar ajg.

Men jag gissar bara

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.