Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 767 ggr
rulda
0

första promenaden ute

måste bara ta mig tid att berätta att nu har jag ock kissarna vart ute på promenad för första gången. Hade börjat att seleträna dom lite inomhus men då låg dom mest platt på mage eller försökte trassla ur sig. Men oj vilken skillnad det blev när mna kom ut. Då glömde kissarna bort selen och allt runt omkring blev mycket intressantare.

Först ut var Toker. Han kröp runt på marken med magen så långt ner som det gick. Rörde sig sagta genom buskar och så fort det kom något underligt ljud eller en människa började han skrika någonting förfärligt. Stackarn var livrädd men ändå så nyfiken.

Trötter kutade ut ur porten jag hängde knappt med. Han hoppade och skuttade upp i ett träd och var överallt. Men han tyckte inte om att vara fast i en sele.

Har efter denna upplevelse ändå starka förhoppningar att kissarna kommer att vänja sig att gå ute. Trots att de skrek och hoppade runt så var allting jätteintressant och när man fick komma upp i mattes famn när det var lite extra läskigt så blev allt lungt igen.

Jag hade tyvärr ingen kamera med mig hade nog med at hålla koll på kissarna men nästa gång kommer det bilder :)

skrot
0

Min kisse travar som en hund när jag e ute med henne. Man får små dra dem framåt för att de ska lära sig gå i sele, här fungerar det på samma sätt att träna valpen gå i koppel- framåt inte vända.

lycka till!

rulda
0

tack för tipset :D ska pröva när jag går ut i morgon :D

Scilla
0

Vad roligt! Min tjej älskar att gå i koppel, blir glad när hon ser sin sele.

rulda
0

jag prövade igen idag att gå ut. Toker älskade det han sprang runt och skulle nosa och titta på allting. Men Trötter var jätterädd darrade som ett asplöv stackarn :S får ta det lite lungt med hans promenader låta honom vila emellan och ta ut honom kortare stunder. Men det var kul att se Tokers förändring på bara en dag :)