Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 2005 ggr
Senga
0

Låda till kattunge

Hej!

Snart ska vi få hem vår lilla kattunge, och jag har en fundering på hur många kattlådor vi behöver till henne. Vi bor i radhus med 3 våningar och när vi har haft hand om katter som är vuxna har det räckt med att ha en låda på nedervåningen. Kommer det räcka till vår lilla kattfröken, nu när hon är liten, eller behöver vi ha en på varje plan? Jag har aldrig haft kattunge förut, så jag känner mig väldigt ovetande om hur mycket de små klarar. Hon borde vara van med trappa, för där hon bor nu har de trappa.

Vänliga hälsningar

MonicaLagerquist
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Minst en på varje plan till en början.

Stolt ägare till tre La permer

noir
0

Vet att min kattunge (En cornish rex) hade svårt med att springa i trappor när vi skulle gå ut med henne i sele så vi fick bära henne i flera veckor innan hon lyckades ta sig runt i trappor lite lättare. Jag tror att det blir lättare för kissen att antingen bara få vara på en våning eller ha fler lådor. vi åkte till ikea och köpa liteförvarings lådor så nu har vi tre lådor. en vanlig kattlåda i badrummet och sen förvaringsmöblen HOL i hallen med två ikea plastlådor i :)

MaalinF
0

Ibland när man är liten är det svårt att hinna på toaletten :) För att undvika olyckor skulle jag säga en på varje våning till att börja med tills hon blivit större.

[Anunnaki]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänker ungefär som # 2. Se till att ha en låda på varje våning men köp inte de kattllåpdor som de säljer i djuraffärerna, varuhusen m fl ställen utan köp förvaringsbackar av plast som är två, tre dm höga för då blir det inte så skräpigt runt dem. Det går att ställa in en sådan back i ett lagom stort skåp. Billiga skåp brukar det gå att hitta på loppis eller liknande.Med ett kattlådeskåp ser det lite trevligare ut om man ställer lådan vid t ex trappuppgången.

Till att börja med kan du ju ha en liten pall bredvid plastbackarna så att kattungen inte drar sig för att hoppa upp i den men jag har haft kattungar som redan när de varit bara fem veckor gett sig tusan på att använda mammas låda fast de haft låga lådor också.

Jag lägger in en bild på en av mina kattlådeskåp.

Senga
0

Många tack för era synpunkter!

Det blir inköp av några små låga plastbackar till en början med. Just att det kan vara för långt till toan när man blir nödig är ju både onödigt Flörtoch olyckligt.

Det var ett fint skåp #4! Säkert väldigt populärt att få smyga in i och få vara ifred också.