Vad ska vi göra?
Vi har en katthona som precis haft en kull (blev lev.klara igår) hon har skött det jättebra och det är hennes andra kull. Men vi tycker att Irma har blivit tjock igen och nu kände jag på henne och tyckte att det rörde sig, om det är så att det är fler ungar på väg, vad ska vi då göra? Blir det jobbigt för henne att få en kull så här tätt inpå, - om det nu är så vill säga! - eller tror ni hon klarar det?
Hon är en vanlig "bondkatt" eller hur man ska säga och hon går fritt ute och inne, meningen var ju att hon skulle kastreras/steriliseras nu efter denna kullen.
Tackar för svar! :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kastrera henne så fort som möjligt.
#1 Trots ifall hon har ungar i magen? :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Ja, det tycker jag.
håller med, kastrera och abortera fostrena så fort som möjligt.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#3 o #4 Okej tack :)
// Anka
blir du förvånad att hon är dräktig igen om hon går fritt ute?
Jag tycker att hon bör kastreras så snart som möjligt…
#6 nej det blir jag inte. Men jag tycker inte om att hålla katter instängda och det var ju meningen att hon skulle kastreras…
Tråden kan låsas eller tas bort då jag fått svar på min fråga :) Ska boka tid hos vet. så snart jag får tag på de!
// Anka
Ärligt talat, så oavsett vad man tycker om att ha katter inne, så ska dom absolut inte släppas ut okastrerade, så att dom kan bli dräktiga och motverka katthemmens arbeten i att bli av med hemlösa katter. (även om man hittar seriösa hem till ungarna, så blir det ju endå mindre hem för de hemlösa katterna)