Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 2866 ggr
ravenkitty
0

Minimalistisk kattsäng/hörna

Jag mår rätt illa av bara tanken men hur känner ni?

Här kommer länken:

http://hindsvik.com/?p=2681

Mona22
0

Jag förstår inte vad som är fel?Tyst de har gjort en säng till kissen men man vet ju inte om den ens kommer bli använd. jag har massor med puffar och allt till mina men endå sover skogisen på toalocket eller under sängen och rexen mitt på golvet.

[hehlenaaa]
0

Förstår inte heller kruxet :)

friedlish
0

Osäker på vad som är fel. Den ser ju till och med ganska trevlig ut. Glad

[mallan3]
0

Förstår inte heller felet Glad
För det är ju inte direkt så att man tvingar in, och låser in katten där, utan den kan ju gå in dit och vara där av sig självt, och även gå ut därifrån när den vill Glad

Pernillab
0

den såg nog väldigt tråkig och olyxig ut, har mycket hellre lilla kissen i sängen så den får lite lyx och gos :)

ravenkitty
0

#5 Du har en poäng Glad

Jag tycker inte om den här typen av katthörna och jag kan acceptera att folk inte har något emot det, men själv skulle jag aldrig ge mina något sådant här. En minimalist som vill ge sin katt litet utrymme, borde kanske skaffa akvarium eller gosedjur istället.. Bara en tanke.

För många ser katten som en pryl som kan hålla sig i bakgrunden.

Har man dock denna hörna plus annat i hemmet så är det ju lite en annan femma.

noir
0

Jag förstår inte felet. det framgår ju inte att det är det enda katten har att använda?
Mina katter har en egen plats att vara/sova på i nästan varje rum och det varrierar från katträd, puff, korg o.s.v
men det så är det ju inte förbjudet att vara med oss männiksor?

[Lillfjanten]
0

en helt ok katthörna för mig. lite färg på lådan så är den toppen. ser väldigt mysig ut. mina lägger sig gärna i en liten liten kartong eller låda, ju mindre desto bättre. sen att de knappt får plats, det är bara ett plus verkar det som.

Pernillab
0

inte behöver man väl förstå heller #7 … ?

alla har olika åsikter helt enkelt.

[sakring]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den är alldeles för stor! Han skulle delat upp den i olika fack.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Undrar mer över av vilken anledning de har placerat den vid ac/ värmefläkten i golvet….kommer ju alltid vara lite drag på katten då

Fennec
0

Jag förstår inte ravenkittys problem med boxen. Skulle det vara lika fel om det var en flyttlåda med en handduk i som katten tycker om?

noir
0

#11 Jag tror den står där mest pga fotot… min tanke iaf

[FruStein]
0

Jag tycker att det är schysst att göra en liten myshörna till katten, men jag skulle själv aldrig i mitt liv vilja leva så minimalistiskt! Våra katter tycker att den allra bästa myshörnan är när vi bygger en koja åt dem i soffan och använder många kuddar och filtar. ^^

[Lillfjanten]
0

minimalistisk heter det väl inte? minimal skulle jag vilja säga om något som är pyttelitet.

Fennec
0

Jag missade helt att det var placerad precis bredvid ventilationen. Det var mindre bra.

Cazzos
0

Jag tycker inte att det är något fel på den, men att den är precis vid ventilationen kanske inte är det bästa stället att ha den på..

[Emma--]
0

Missar jag något?
Dom har byggt en bädd åt katten?

För förutom det med ventilationen ser jag inte riktigt problemet Tungan ute

För jag antar att det där inte är hela deras hem. Det där råkar bara vara hörnan dom ställde bädden i? Antar jag.

Mely
0

Förstår inte riktigt vad som är fel med den…?
Min ena katt skulle antagligen älska en sån där, för hon tycker om lite hårdare konstiga ställen, haha.

Just nu är hennes favoritplats uppepå, eller under ett nattduksbord (på en fleecefilt).

jollycox
0

Jag såg inte heller något fel..
Dom ställde den kanske där för att katten brukar ligga där.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

emblan
0

Förstår inte alls. de har snickrat ihop ett litet krypin till katten, gulligt : ) det betyder ju inte att de tvingar den att ligga där eller begränsar den från att vara i resten av hemmet? tyckte det var riktigt fint

SE*Hemlängtans
http://hemlangtans.se/

emblan
0

Man måste ju inte gilla murr-murr bäddar med tassprint på bara för att man har katt, de bygde nått som de tyckte var snyggt och passade in i hemmet också : ) smart

SE*Hemlängtans
http://hemlangtans.se/

[Anunnaki]
0

En jättefin kattvrå skulle tycker jag och jag skulle tre att de flesta katter skulle tycka likadant. Jag har en ungeför lika trälåda uppsatt alldeles under taket i vardagsrummet och det är en mycket populär plats för alla katterna. Just nu står det två kartonger i samma storlek som trälådan som länken gåt till och alla katterna vill ligga i dem.

Uppenbarligen är siten från USA och där har man ofta centralvärme genom att varm luft leds från en gaspanna med hjälp en fläkar via tunnlar till varje rum. Varmluften kommer sedan ut genom galler i golvet. När jag bodde i USA hade vi sådan centalvärme och min katta lade sig alltid att sova mitt över sådana galler. Vilket galler hon valde berodde på var vi var i huset. Hon kunde ligga i timmar med varmluft som blåste genom pälsen så att pälsen fladdrade.

[FruStein]
0

#15 Minimalism är en form av inredningsstil.

[Lillfjanten]
0

#24  precis, men det var väl inte det som ts menade? annars har jag missuppfattat, för jag trodde att ts menade att lådan var liten.

oh-la
0

innan jag kikade på katthörnan och bara löste kommentarerna trodde jag kanske att det i värsta fall var någon form av öppen bur där man kunde stänga in katten om det var på det viset, men det där är ju en öppen trälåda där kattn kan få ligga om den vill. familjen som byggt den har ju bara gjort den lite snyggare än vilken annan bädd som helst så att den passar i i resten av hemmet. jag förstår inte alls hur det kan vara frånstötande att man ger katten ett eget utrymme, snarare tycker jag att det tyder på ett stort engagemang från ägaren. de vill ju göra saker till sin katt!

jag stället på min höjd upp en låda :P

mina katter har för övrigt ett krypin i sin klösmöbel som är sjukt mycket mindre än den där lådan. är jag också en dålig kattägare då?