Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1388 ggr
Kya
0

Katterna krafsar på dörrarna

Jag håller på att bli tokig!

Jag är egentligen allergisk mot katter, därav får dom inte vara i sovrummet!
Men dom står nästan hela nätterna och krafsar på min dörr in till sovrummet.

Vad kan jag göra åt detta?

Jourhemmet
0

Det där är jättesvårt. Kissarna vill ju så gärna sova med sin matte Gråter

Katter hatar stängda dörrar. Har ni provat att vara konsekventa under några veckor och nonchalera totalt? Låtsas som ni inte hör.

Personligen skulle jag aldrig klara av att stänga ute katterna så själv brukar jag ha 8-9 kissemissar i sängen Skrattande

Mona22
0

ställ upp ett kompostgaller för dörren så kommer de ej åt, sedan är det bara ingnorera och inte uppmuntra dem genom att bry sig.Glad

Cazzos
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Stapla 2 kompostgaller över varandra i dörröppningen med öppen dörr så ser katterna er men de kan inte komma in.

emblan
0

Precis som tidigare sagt, gör något så att de inte har möjlighet att krafsa på dörren och störa er. Ignorera och ge dem ingen uppmärksamhet, hoppas det går över

SE*Hemlängtans
http://hemlangtans.se/

Kya
0

Det har bara hållt på två nätter. 
har ställt upp ett kompostgaller förut, men dom små livet klättrar ju Förvånad

Antar att jag får härda ut lite, funderade på att sätta upp folie på dörren då jag hört att dom inte gillar att krafsa mot det.

Cazzos
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#5 Som jag skrev innan så får du stapla två kompostgaller på varandra så kan de inte klättra över Flört

Chieko
0

Går inte folie sönder direkt under små kattklor? I en liknande tråd rekomenderade de mer aktivering precis före sovdags, fast de katterna kläste på alla möbler, dina verkar ju mest vilja vara med dig… Kanske plåt av något slag är effektivt?

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Mely
0

Folie är väl superfarligt om dom får i sig..? Det skulle jag aldrig våga fästa någonstans… Förvånad