Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 3036 ggr
[Ronon-m]
0

Utställningen! tyvärr för tjock...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ååååh jag som kämpat med att få ner Ronon i vikt inför utställningen men ändå blev det inte riktigt bra. Jag tror han inte gick vidare pga att han var för tjock. Allting annat på honom var exelent sa hon och hon skrev sweet boy om hans personlighet. Men jag blev glad att han iallafall fick ett cert så nu har han bara ett kvar och sen blir han Premier! Men nu ska jag köpa hem ett stort klätterträd och börja leka mycket mer med honom plus att han precis nu har gått över på blötmat så då kommer han också gå ner i vikt. Men hans uppfödare var med mig där och hon sa att det bara handlar om ca 100g som han ska gå ner, så det ska vi nog lyckas med! Skrattande

Men jag blev så glad för på denna utställningen gick det bättre med honom. Han var lite mer nyfiken på vad som hände och stack ut huvudet ifrån iglon ibland. Sen hände det som gjorde mig gladast. Han vågade sig ut och kissa. Han åt även sin mat. Sen efter att han kissade så gick han inte in i iglon igen utan la sig bakom. men det är ändå inte samma skydd där för där kan man se honom. så det var roligt att han vågade sig ut denna gången och han till och med gosade med mig när han låg bakom. Så det var possetivt och då blev jag en såååå nöjd matte Skrattande

Yoda
0

Sa domaren något om att han var för tjock? Jag tycker som sagt verkligen inte han ser tjock ut, men det är så klart svårt att säga utan att känna på honom.  Det kan ju helt enkelt vara så att den andra katten var bättre ;)

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

Jina
0

Han är väldigt fin, tycker jag. (även om jag fortfarande inte tycker han ser agouti ut ;) )

[Ronon-m]
0

#1 jaa hon tyckte han såg överviktig ut :/ Men hon kände inte ens på honom, hon rörde honom inte. Helt chockad över det :o

#2 tack så mycket, jag håller med dej hehe. hehe men de e han :D

MonicaLagerquist
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Visst hade ni samma domare som vi på lördagen.Hon var lika hård på CRX-arna.Mina katter fick certen i alla fall.

Stolt ägare till tre La permer

[Ronon-m]
0

Japp vi hade samma. Ja han fick iallafall sitt cert som tur va :)

Fridaaaa
0

Tycker definitivt inte han ser tjock ut, tycker han ser lagom ut :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Ronon-m]
0

Jo lite rund är han, men det är bara runt 100g han ska ner :)

ravenkitty
0

Tycker inte att han ser tjock ut.. Domaren kanske behövde glasögon, eller åtminstone känt på honom och kollat om man kände revbenen och sådant..

[Ronon-m]
0

jaa, revbenen känner man lagom tycker jag men lite ser jag själv att han behöver gå ner. Men jag tycker inte att hon skulle ta ut honom pga det. Måste varit pga det eftersom allting annat var helt kanon. :/

ravenkitty
0

#9 Så himla synd, så länge de mår bra och inte är överviktiga så borde man inte stirra sig helblind på en sån sak som lite extra vikt.. Om han mår bättre av att gå ner lite så är det ju en helt annan sak.

Araneas
0

Din katt är jättefin tycker jag! Och varken tjock eller mönstrad. ;)

[Ronon-m]
0

#10 jaa lite hård tyckte jag att hon va. Ja lite stor sa även uppfödaren att han är så jag ska väga honom och kolla så att han går ner ca 100g :)

#11 Tack så mycket. Hehe joo mönstrad är han :)

EddaM
0

Grattis till certet =) Var själv på utställning i helgen (sverak, väk) och det gick kanon bra för min långhåriga huskatt som jag hade med mig, hon blev BIS båda dagarna och utsedd till domarens topp 10 under dagen.

Jag tycker inte att han är fet men lite hull har han =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

[Ronon-m]
0

#13 ååh va roligt att det gick så bra! Sånt är alltid lika kul! :)

Nee inte fet, men hull har han som du säger. Så det ska vi få bort =)

Araneas
0

Nej, han är faktiskt inte mönstrad. :) Det där är en solid cremefärgad katt, jättefin!

[Ronon-m]
0

#15 jo han är mönstrad! Dommarna och uppfödaren säger det :) Tack, ja han är fin :)

[hehlenaaa]
0

Sen är det ju lite svårt att avgöra på bild om katten är mönstrad eller ej :)

Jina
0

Ja, du får komma hit med honom, så bjuder jag hit Araneas också ;)

Du ska inte ställa i Göteborg på Ädelkatten i december?

MonicaLagerquist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har sett katten och sett andra bilder och han är mönstrad.

På den här syns det på nosspegeln att han är mönstrad.

Stolt ägare till tre La permer

[Ronon-m]
0

#18 haha! Inte va jag vet än, men ska kolla upp det faktiskt! :)

#19 Tack att nån håller med mig! haha :)