Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1474 ggr
Pernillab
0

lite blod i kladdig bajs..? :(

igår kväll var min lilla kattungehona och kissade, efter det drog hon sig på golvet så som hundar kan göra. jag tyckte det var märkligt, har aldrig sett det beteendet förut. så tittade jag mellan bena på henne och det såg ut som en liten blodplupp i snippan på henne. försökte att inte tänka mera på det.

imorse hade hon varit och kakkat, så jag undersökte bajsen som var lik en koblaffa i konsistensen. där i fanns det lite blod.

och jag tycker ännu att det ser suspekt ut vid både snippan och rumpan.. jag har dock aldrig haft honkatt förut och är inte van, men tycker ändå det är märkligt att det skulle komma blod från bägge hål ?

jag har nu gett henne mirrix och även canikur, hon ska på hälsokontroll på fredag till veterinären…

i övrigt är hon lite för pigg, äter och dricker mycket bra. så jag vet inte, jag är jätteorolig :( hon blir snart 4 månader (15 v. nu)

men har någon varit med om liknande?

Jourhemmet
0

Ljust eller mörkt blod?

Pernillab
0

den var inte ljus iaf.. men inte typ svart heller.. mörkare röd

Jourhemmet
0

Är det mörkt blod så kommer det längre inifrån kroppen och det är inte bra. Ljusfärgat blod kan ibland ses när katten är dålig i magen och ett litet kärl har spruckit i stjärtöppningen pga diarrén.

Pernillab
0

det var en droppe totalt i hela bajset.. borde det inte vara mera ifall det är allvarligt ?…