Länsstyrelsens syn på kattmat
En kort artikel i SvD om vegansk kattmat
Väldigt kort. Och ägaren ska komplettera veganfodret med animaliskt. Frågan är ju vart gränsen går då.. Hade varit bra om det fanns tydliga regler hur stor del av katters mat som måste bestå av kött.
om man är vegan och har djur. borde man inte då tänka på deas bästa och göra det bästa av saken. t.ex tänka på vilket foder man ger? Ge foder som ger bäst fördelar för djuren. T.ex börja barfa med kött som man vet är närproducerat och bra? Bara en tanke, är inte vegan men jag förstår ändå inte hur man kan välja att skaffa ett djur som är köttätare om man inte vill att ens djur ska äta kött.. Det blir fel i mitt huvud.
Man vill väll att djuren ska ha de bra och minska människans köttindustri (vilket jag kan hålla med om att det är för hög)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
JAAAAAAAAA!
Även om man själv är vegan så borde man sätta familjemedlemmen först. Och en kisse är INTE gjord till att äta grönsaker och frukt och sånt. De är köttätare och är man vegan med katt så får man faktiskt inse det och ge kissen det den behöver och lägga sig själv åt sidan. Eller INTE skaffa katt, utan välja marsvin eller något annat av de djur som mår bäst av grönt :)
Kan heller inte förstå varför man skaffar ett djur som man inte är beredd att ge den mat som djuret behöver. Jag är vegan och har katt men jag köper köttbiprodukter till dem så det påverkar inte antalet slaktdjur.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är också vegan och mina hundar och katter äter foder tillverkat för dem. Jag tror nog att exemplet ovan är ett undantag.
#6 Precis så jag tänkte att man borde tänka som vegan om man är det pga köttindustrin och miljö tänk o.s.v
På Hittekatter finns en länk till en längre artikel.