Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 36114 ggr
berittis
27

Fy-spray för klösande katter

Jag har just köpt en ny soffa och vill hindra vår katt att klösa på den. Hur
gör jag? Jag har en hög klöspelare med plattform som han gillar. Han klöser
ofta på pelaren men kan ändå inte låta bli soffan. Just nu har "vi klätt
in" soffan med överkast medan vi funderar hur vi ska göra. Jag var på
Djurmagazinet och frågade efter Fy-spray och blev rekommenderad Get-Off men såg
när jag kom hem att det hade med revirmarkering att göra. Vår katt är kastrerad
så han reagerade inte alls på sprayet när jag provade.

Jag har hört talas om att man kan göra Fy-spray själv men jag hittar inget
recept. Någon?

Eywa
0

Du kan prova att spraya med kattmyntaspray på klöspelaren

anna6807
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vart kan man köpa kattmyntaspray?? Det låter som en bra sak att ha.

Imasy
1

Har sett det på djuraffären.

[Anunnaki]
0

Katter klöser gärna sina klor på soffor vad man än erbjuder i stället. Nya soffor och katt går helt enkelt inte ihop. Kanske kan du avleda intresset för soffan en del genom att köpa en begagnad fåtölj på något loppis och själv sitta i den för då kanske katten börjar tycka att den gamla fåtöljen är väldigt bra. Jag har satt upp heltäckningsmatta på en vägg i trappan upp till övervåningen och mitt på mattan finns en hylla för katterna. Iaf några av katterna klöser sina klor på mattan och klättrar sedan upp till hyllan.

berittis
3

Tack för svaren. Min katt har en klöspelare som han gillar och en gammal fåtölj men han verkar vilja "klösa in" den nya soffan också, tyvärr.

berittis
0

Tack för svaren. Min katt har en klöspelare som han gillar och en gammal fåtölj men han verkar vilja "klösa in" den nya soffan också, tyvärr.

berittis
0

berittis
0

berittis
0

berittis
0

berittis
0

berittis
0

berittis
0

berittis
0

OJJJ! Förlåt! Jag fick det inte att funka när jag skulle publicera kommentaren, det hände absolut ingenting så jag provade fler gånger. Till slut kom min kommentar in och jag gick över till Kolhydrater i Fokus. Det var verkligen inte meningen att svämma över med kommentarer.Foten i munnen

Cat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vitpeppar brukar fungera bättre än fy-spray och är billigare. Du kan blanda ut det med vatten och spraya. Det blir pulvriga spraymärken efter så om det inte är skin ta reda på om det går att tvätta soffan. Annars är det bara att torka av efter någon vecka när katten vant sig vid att inte klösa på soffan.

berittis
0

Ok, tack. Ska testa detta. Jag har en IKEA-soffa med överdrag så det kanske går att spraya under tyget.Glad