Någon som vet/har erfarenhet?
Tänkte skaffa två katter, men eftersom den ena inte hade några syskon som gick att köpa så tänkte jag köpa den andra från ett annat ställe. Tror ni det skulle fungera att sätta ihop dom trots att dom inte är syskon, när dom fortfarande är kattungar? Det blir två honor isåfall. :-)
Inga problem, till och med lättare tror jag när dom är kattungar! :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Okej, tack så mycket för svaren! :)
kan bli fräs och viffta med tassarna, men det är helt normalt men jag skulle inte bli förvånand om dom blir kompisar väldigt fort pga deras ålder :)
kattungar verkar gilla allt och alla, iaf vår vi har hemma här ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Skulle poängtera att se till att båda katterna är grundvaccinerad med 2 srutor innan du tar hem dem.
#5 håller mer. tog förgivet att det var katter med grundvacination x2, chipp och veterinärbesiktad :)

Det går oftast alldeles utmärkt.
Det du dock ska täcka på är att välja två katter med liknande intressen. Väljer du en som gillar att brottas och slåss med sina syskon bör även den andra du väljer ha samma intresse. Detta för att de ska trivas tillsammans och få utlopp för sina behov. Om ena ungen du väljer är lugn och hellre leker för sig själv än med sina syskon och den andra ungen är en lite vild rackare som far och flänger och sla brottas med syskonen, ja då kan det bli väldigt jobbigt för båda ungarna. Den som vill brottas får inte det för kompisen blir rädd… Den som vill leka för sig själv blir nerbrottad och skrämd för att kompisen leker för hårdhänt… Och du står emellan och vet inte vad du ska ta dig till.
Så undvik det eventuella problemet genom att prata mycket med uppfödaren om hurdan varje unge är till sättet, vilka intressen de har, på vilket sätt de leker och fartfyllda de är så att missarna som ska bo hos dig kommer trivas tillsammans till fullo :)
En av katterna bor redan hos henne o den andra är tingad så kanske blir svårt nu att kolla intresserna :) Vaccinerade kommer båda att vara.. Jag såg att hon inte vart inne här på länge så svarar åt henne. Sjukt söta katter båda 2. Sett ena på bild. En Bengal och en birma. SÅ FINA! =)
Fast en bengal och en birma har väl ganska så olika kynne?
ingen aning får väl se hur de går för henne.
Min simames och norsk skogskatt går bra ihop