Nyblivet jourhem
Jag ville bara få dela med mig min entusiasm över att idag ha blivit jourhem åt en underbar liten pälsboll. Jag är för första gången jourhem för skövde katthem där jag bor, och just denna lilla katt hittades inklämd bland några kundvagnar på en parkering. Hon har egentligen redan en köpare men katthemmet behåller henne tills hon är vaccinerad. Hon har dessutom varit lite "snuvig" och fått antibiotika, men katthemmet tror att det kanske svårt för henne att bli riktigt frisk bland allt stök på katthemmet så nu ska hon bo hos mig i 2,5 veckor ungefär och få lite extra omvårdnad innan nästa vaccination.
Hon var lite försiktig i början, men tog mindre än en timme innan hon var i full fart med att vilja riva ner gardinerna och gosa ner sig i min nacke när jag titta på TV i soffan.
Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.
Säljer skövde katthem kattungar yngre än tolv veckor??
#1 Ser inte att TS skriver nåt sånt?
#2 Nej inte jag heller, det var därför jag frågade!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hon är ju helt bedårande. 
Vad roligt att du "blivit ett jourhem" (jag vet inte hur jag ska formulera det haha), det vill jag också bli nån gång i framtiden. 
Vad roligt att du ställer upp som jourhem hoppas allt går bra var ju bedårande liten söt pälsboll :)
#1: Kan jag omöjligen tänka mig att de gör, kan väl inget seriöst katthem göra :) Frågade hur gammal just denna var, och hon är troligtvis just 12 veckor, hon väger tydligen också som en 12 veckors kattunge ska, men man kan väl inte veta exakt eftersom hon är upphittad. Jag har dock ingen aning om hur man avgör ålder, litar på katthemmets och veterinärens ord. När jag sa att hon redan har en "ägare" menar jag att hon är tingad :)
Tror det kommer gå bra, hon har gjort sig hemmastadd fort i alla fall och låg och gosade under min haka hela kvällen medan jag låg i soffan.
Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.
#6 Men gudars vad mysig hon verkar vara!
Börja inte gråta nu när hon ska åka till sitt nya hem sen 
Lättast att kolla åldern är faktiskt att väga ungen när den fått äta upp sig. En kattunge väger ca: 100 g när den föds och normal Viktuppgång är 100 g i veckan. Så en kattunge som är tolv veckor väger ca: 1300-1400 g.
Att veterinärer vet litar jag inte på. Fick nyligen hem en kattunge som en veterinär trodde var 10-12 veckor. Den vägde 500g när den kom.
Vad fint du beskriver din misse:) Pälsboll säger alltid min sons sambo om deras katt och det låter så mysigt! De har precis idag åtagit sig uppdrag som akuthem åt en utmärglad katthona med ungar som gömmer sig i området. Just nu sitter de och väntar på att få tag på henne och ungarna. Akutgruppen har varit och lämnat fälla idag, så nu håller vi tummarna:) Lycka till med pälsbollen:)
mvh Katarina
Alltid lika roligt när man läser om nya jourhem och vilken sötnos ni har fått hem 
#1 Om du har funderingar över Skövde Katthems försäljningregler föreslår jag att du konaktar katthemmet direkt då det aldrig är Jourhemmens sak att avgöra/ förklara eller kunna utantill
ohhhhh vilken sötnos….har haft 2 som var otroligt lik denna men har tyvärr bara den ena kvar. Snacka om nostalgitripp jag fick nu