Hjälp vad hände !?
Vet inte hur jag ska börja mår fortf dåligt när jag tänker på det , igår kväll var kissarna på bushumör när den ena (flickan Ariel ) hoppade in bakom datorn och började leka med en sladd. För att hon inte skulle komma till skada försökte dottern ( 8år)då snabbt få ut henne , eftersom hon inte kunder få tag i henne ordentligt och hon höll på att bita i sladden så tog dottern i desperation tag i hennes ena tass och drog lite fösiktigt( det hela gick på ngn sekund) när hon fick ut kissen såg det ut som att tassen hade låst sig(rak nästan som en bruten vinge) eller ngt den gick inte tillbaka jag blev helt panikslagen och tog henne, vet inte riktigt vad jag gjorde egentligen för den gick tillbaka hon verkade inte ha spec ont men hon gav ifrån sig ngt litet läte sedan var allt bra hon har lekt hoppat studsat som vanligt igen men jag kan inte skaka av mig det. Först och främst förstår jag inte vad som hände ? Är det normalt att det blir så ? Jag stog bara ngn meter ifrån när dottern tog ut henne så jag såg att hon verkligen var jätteförsiktig hon ryckte inte i henne och hon drog inte hårt. Jag har självklart talat om att man ABSOLUT INTE får ta tag i tassarna och dra eller så utan bara plocka upp dem ordentligt i kroppen och hon var helt förstörd när det hände så det var inte medvetet på ngt sätt hon försökte bara vara beskydande mot henne.
Finns det ngn som vet vad som hände med hennes tass är det vanligt att sådant händer eller kan det vara ngt fel på kissens led/leder?
Jag förstår inte riktigt hur den såg ut när den fastnade, kan du förklara det lite mer?:)
Men det låter som om det hoppade ur led när hon höll i benet. Men jag vet inte, benen ska ju inte låsa sig på det viset…
Ung som när de sträcker ut sig och tassen blir jättelång fast hon verkade inte kunna få den att böjja sig igen som att den hamnat fel liksom . Tänkte också att den hoppat ur led. Hon är bara 14v kan det bero på att hon är så ung som det blev så kommer det att växa bort i så fall? Man är ju nästan livrädd för att ta i henne nu :( !
#2 Ring vet och hör med dom. Det är ju alltid skönt att ha hört med en expert! Men ni behöver inte vara rädda för att ta i henne, det hoppade nog bara ur led lite, men om det är tillbaks nu och hon rör sig som vanligt och inte har ont så skulle jag inte vara orolig. Men ring en veterinär och hör, det är alltid skönt att ha pratat med dom om man är orolig :)
#3 Å tack för ditt svar det känns iallafall lite bättre nu ! Har mått så dåligt över det här! Tack för ditt råd , jag ska ta kontakt med en veterinär och höra!
Vet att det kan se lite läskigt ut. En av mina katter har patella luxation, som dom antog skulle växa bort men det gjorde det inte. Hennes leder kan alltså tvingas ur led. En gång föll hon en bit i klätterträdet och tog tag med tassen så att det for ur led. Dock fixade det sig bara efter några sekunder. Men kolla med vet om det kan vara något med lederna :)