Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2017 ggr
skogis Tiger
0

Pipande ny kisse?

Hejsan !

Idag tor vi hem våra kissar en flicka på 14v och en kille på 12 v de är halvsyskon. De har ätit druckit kissat och bajsat på lådan lekt undersökt osv , killen verkar nöjd (fortf lite försiktig men nöjd leker och håller på) , tjejjen däremot har hållt på och pipit (låter ledsen) och sett ut som att hon letar efter ngt. Hon var flaskmatad som bebbe och uppfödaren hade en väldigt nära relation till henne.

Kan det vara därför hon piper så ? Vad kan jag göra för att göra det bättre för henne?

Jag har en feliway spray som jag använde i buren och har tagit lite även på kattiglon och katthuset till klösträdet och jag fick även med en filt från uppfödaren. Hittills ha ingen av dem velat ligga i varken iglon eller inuti klösmöbeln eller på filten. Finns det ngt mer jag kan göra?

skogis Tiger
0

Ingen som har ngt bra råd eller så?

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min ena kisse pep väldans första natten, sakna nog sin mammakatt och sin familj. Du ska se att det ger med sig. Allt är nytt, lukter, människor och synitryck, mycket på en och samma dag för en liten misse.

skogis Tiger
0

#2 Nu har hon lugnat sig och spann tom när dottern klppade på henne , men förut var det hjärtskärande när hon var så ledsen , trodde faktiskt att det skulle vara killen som skulle vara mest ledsen för han var den som var skyggast hos uppfödaren men jag tycker han har vart framåt och nöjd.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad skönt hon har lugnat sig. Vet det kan vara så hemskt hjärtskärande att höra.

[Lillfjanten]
0

kul med nya katter,men varför inte hålla alla funderingar i samma tråd nu tror jag att du har tre trådar om dina nya katter. ungar piper ofta mycket i början, och det är väl inte så konstigt det är ju en stor omställning men det går över fast det låter hjärtskärande.

skogis Tiger
0

#5 Sorry jag är ny här och har inte riktigt fått koll på vad som gäller ang trådar och sånt ännu men jag ska tänka på det :) !

[Emma--]
0

Det kan ju bli lättare för andra att få svar på sina funderingar om det är olika trådar för olika ämnen. Även om det handlar om dom nya katterna :)

noir
0

Min Sookie som kom hem till oss 16/7 hon var väldigt frammåt och busig och social men ibland sprang hon ifrån oss in i ett annat rum och bara skrek. Lätt hemskt men vi börja med att ropa på henne och tillslut kom hon till oss och gosa och kela. Nu har hon slutat helt med det. Hon kan skrika ibland men då vill hon ha hjälp med något. t.ex sätta på kranen så hon kan dricka vatten ;)

skogis Tiger
0

#7 Så det är ok att starta olika trådar om man undrar olka saker även fast det är relaterat till nya kattungars snkomst? Det var mest för att jag var lite desperat i går kväll som jag startade tråden jag förstår ju också att de är ledsna i början men det var mest att jag tänkte att det fanns ngt mer som jag kunde göra ngt som funkat för ngn annan eller så :).

Det gik bra inatt iallafall när alla hade lagt sig hoppade dem upp i min och sambons säng och lade sig vid mina fötter och låg där hela natten :) .

[Lillfjanten]
0

#6  tänkte att det är lättare att få ihop det hela bara. om man läser allt i samma tråd men det är kul att läsa vad som händer hos er.

#7  jamen dåså, då kan man starta flera trådar om samma katt, det är bra att veta. jag trodde och tycker att det är bra med en tråd vad gäller samma sak. som i detta fall nya katter och vad som sker.

[Emma--]
0

#9 mm. Hade du skrivit det där i en annan tråd så är det inte säkert att du hade fått svar särskilt snabbt. Man läser ju första inlägget ordentligt där frågorna ofta står, men kanske inte alltid följer hela diskussionen. :)

skogis Tiger
0

#11 Det var så jag tänkte iom att jag var lite desperat och ville ha svar snabbt :) !

[Emma--]
0

#10 frågor kan ju dyka upp eftersom men har man flera frågor om sina nya katter kan man ju ta det i samma tråd på en gång. Men jag har bara upplevt själv att vissa frågor som inte ställs i första inlägget snabbt försvinner eftersom alla följer inte hela diskussionerna. Så det beror väl lite på :)