Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 1005 ggr
ravenkitty
0

Ta över en avelshona

Har någon erfarenhet av detta? Att ta hand om en katthona som varit i avel men som nu inte ska vara avelshona längre? Jag känner personligen att även dessa ska få en chans till att få en harmonisk framtid, även om de inte ska vara till avel längre.. Hur ser ni på det hela?

UlrikaD
0

Det är väl ingen skillnad på att ta över en avelshona som att ta över vilken omplacering som helst.

Bara man ser till att den är vaccinerad och kastrerad så är den ju som vilken sällskapskatt som helst.

ravenkitty
0

Jo det är klart. Den biten förstår jag med.

Jag bara funderade lite då jag tycker det vore intressant och höra om folks erfarenheter. Klart jag förstår att det är som vilken omplacering som helst.

Ville veta om andra har erfarenhet av denna grupp. Och vad andra tycker om det hela, det är ju tyvärr så att många läggs ut på blocket, katthem eller på andra sätt lämnas då de är klara i aveln. Och jag hoppas att folk tar sig an dem i lika stor grad som man tar sig an andra som behöver en andra chans.

MonicaLagerquist
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur menar du nu?Ta över en avelshona fertil eller ta över en katt som gått i avel och som nu är kastrat?

Jag har omplacerat två honor som jag haft i avel då de inte fungerade i gruppen som kastrater.De lever nu sina liv som pensionärer och har egna människor och slipper jobbiga bossiga fertila honor och kattungar som far runt överallt.

Jag skulle vara mycket tveksam till att omplacera en katt fertil.

Stolt ägare till tre La permer

ravenkitty
0

#3 Tack för att du berättade :)

Jag har funderat en del på denna grupp katter, det var därför jag bad om andras erfarenheter. Andras erfarenheter angående ta över en katthona som gjort sitt i aveln, kastrat eller fertil.. Det spelar ingen roll.. Även om jag håller med om att det sistnämnda inget är att rekommendera så vill jag gärna höra andras erfarenheter. Kanske finns nån som tagit sig an en fertil också? Jag känner dock ingen..

AgnetaB
0

Jag hoppas ju att om katten har gjort sitt i avel att ägaren kastrerar innan omplacering. Annars kan den nog komma i orätta händer som tar flera kullar iaf.Vore vansinnigt lämna iväg den på annat vis.

[Lillfjanten]
0

funderar du också över avelshanar? jag förstår faktiskt inte frågan egentligen. men som jag får det till så undrar du om man ska sälja katter fertila efter avslutad tjänst?

ravenkitty
0

Jag ville veta om det fanns några som hade erfarenhet av att ta över avelshonor när de var klara i aveln, både kastrerade och fertila.. Det var allt. Och vad ni tycker om det, om ni också funderade på samma sak.

martdat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

har en fd avelshona här, hon är som vilken katt i gänget som hellst,,,, en katt bland resten av katterna.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

ravenkitty
0

#8 Låter himla mysigt!