Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 4173 ggr
skogis Tiger
0

Folksam kattförsäkring?

Hejsan !

Vi har alla våra försäkringar hos folksam och tänkte att man kanske skulle försära även kattungarna hos samma bolag (de SKA försäkras vet bara inte vart ännu). Har ni ngn erfarenhet ut av deras kattförsäkring bra dålig?

[sakring]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad jag vet så har de ett lägre belopp än Agria och If men du får rabatt om du redan har försäkringar där.

If och Agria belopp är på 50.000 medan jag tror, orkat inte kolla, Folksams belopp är på 40.000.

mathiason
0

Precis som ovan skriver så har If och Agria högre tak. Sen kan man kolla på vad dom har för självrisker.

Agria har en fast avgift på 1100kr, 2100kr, 3000kr och tror de är 4000 kr + en rörlig självrisk på 15% eller 25%

If har så man bara har en fast självrisk på 2500kr men sen har dom så man kan välja rörlig självrisk också.

Folksam har 1500kr i fast och 20% i rörlig tror jag.

Så kolla upp vilka självrisker som finns och kolla vad dom täcker och inte täcker. Tecknar man i Agria innan dom är 4 månader tror jag de va så ersätter dom att ta ut mjölktänder…

Så kolla upp om det är någon skillnad mellan försäkringsbolagen på de sättet också.

Hoppas du fick lite svar =)

Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook! 

skogis Tiger
0

Tack snälla för era svar !

Jag tror det får bli if trots att vi har allt annat hos folksam det var helt ok pris ändå :). Det skulle bli ung 150:-/månad för båda kissarna.

mathiason
0

Tar du då den fasta självrisken på 2500? Det är en bra självrisk. kolla bara i vilkoren om det är något som dom inte tar som kan vara viktigt =)

Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook! 

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Jag har Folksam på mina tre kissar och är väldigt nöjd. De har aldrig tjafsat eller strulat de få gånger jag har behövt utnyttja försäkringen.

Maria
0

Vi har också Folksam på våra katter och det har fungerat bra.

Bytte från Agria som var dyrare och det var enklare eftersom vi har allt annat i Folksam.

/Maria

skogis Tiger
0

#5 #6 Vi har också alla våra försäkringar hos folksam , jag ringde dem idag och hos dem skulle det bara kosta oss 110:-/månad för båda katterna.

Jag ska fundera och jämnföra lite till , vi har iofs alltid fått bra hjälp hos folksam när det vart ngt utan att de krånglat på ngt sätt med våra försäkringar.