Ska jag skratta eller gråta?
"Jag har en kull på fem kattungar var av alla förutom en är korthåriga den långhåriga är defenetivt norsk skogskatt och därför tar jag 600:- för henne och 200:- för de andra.
Eftersom kattungarna redan vart ute en gång är det för sent att försöka få dom till innekatter så dom säljs endast som utekatter.
De är uppfödda på något kvalitets foder från Willys.
Kattungarna är 12 veckor och avmaskade.
Om du vill att jag ska ta dom till veterinären kostar det 200:- extra."
Medarbetare på matlust
Den sista idioten är inte född. Jag klarar inte av att läsa blocket-annonser längre, får bara ont i magen och inser hur bra mina egna katter har det.
Fast jag måste erkänna en liten sak om annonsen att säljaren faktist vet att man ska ta kattungar till veterinären trots att hon vill ha extra pengar för det. Det finns en hel del kattägare och s.k huskatt uppfödare som inte ens vet att man ska ta katter till veterinären.
Medarbetare på matlust
Tja, 400 för fullt vaccad, chippad och besiktigad var ju ok ;) För det stod ju 200 extra för veterinär ;)
Ja precis vad jag tänkte. Vad innebär "ta till veterinär"? Knappast allt ovanstående.
Jag har absolut ingen aning om vad det innebär, jag utgår ifrån att säljaren menar att de ska vaccinera och det som behövs hos veterinären men hur som helst anser jag i alla fall att det är väldigt bra av säljaren att de ens vet att man ska eller kan ta huskatter till veterinären.
Det är som sagt ofta jag märkt att huskatt uppfödare inte ens vet att man ens kan ta kattungar till en veterinär.
Det är dock lite lustigt att säljaren skriver den långhåriga är defenetivt norsk skogskatt som om de korthåriga är vanliga huskatter men den långhåriga faktist är norsk skogskatt på grund av päls längden.
Medarbetare på matlust

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men så bra.Då kan jag ju sälja mina långhåriga XLH kattungar efter min La permhona som skogisar för de är ju långhåriga.Bäst att ändra i annonsen.

Kattutan men stolt Plåtis ägare
Jag har tappat hakan och gapskrattar. Fast det är väl inte så kul endå kanske.
ja man ska aldrig sluta förvånas. dock ska väl säljaren ha cred för veterinär-erbjudandet.
Åhh!!! 
Såg en annons igår som skiljde sig lite ur mängden. Rörde sig om två hankattungar. Ena var blandras - mamman var bondkatt och pappan renrasig "norsk skogskatt". Färgen var GulVit-OrangeRandig. Lurvig. Kostade 200 euro (~2000 kr).
Den andra kissen hade en "väldig väldig ovanligt färg:svartgråvit och lite gul." Mamman var "juptisk katt" och pappan "norsk skogskatt". För den ville annonsören ha dubbelt så mycket.
I annonsen stod ingenting om avmaskning, vaccinering, chipmärkning eller annat.
Jadu, varje dag får man höra något nytt =)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Det vimlar ju av katter på blocket varje dag. En del kostar 100kr och en del kostar 2000kr. Men det är huskatter allihopa, bara olika utseenden.
Får de som sätter 2000kr på sina kattungar verkligen sålt dem? De är ju lika ovaccinerade som alla andra, de kanske bara har längre päls.
Och speciellt när det är samma kull med olika pris i. Den korthåriga kostar 200kr och den långhåriga 1500kr. Går nån på det?
Det kan väl omöjligtvis finnas hem till alla dessa katter? Var tar de vägen?
Ha ha jag döör av skratt samtidigt som det är fruktansvärt tragiskt.
Jag har själv suttit på blocket (letade katt) och läst alla dessa smarta annonser och nog för att jag inte hade spec bra koll på raser mm iannan jag hamnade på det här forummet men tillräckligt för att inte ge2000-4000:- för en knappt avmaskad huskatt (med lång päls). Jag tror inte heller att de får sålt dem för följer man annonserna tillräckligt länge så ser man hur priset sänks alteftersom katterna blir äldre.
Den dyraste huskattsannonsen jag sett var en bengal utan stamtavla de ville ha 20.000kr (det är ingen nolla för mycket) för den vuxna honan som dessutom haft några kullar. Orsaken till att honan saknade stamtavla enligt säljaren var att köparen kommit i konflikt med uppfödaren och att hon vägrat ge ut stamtavlan.
Men katten hade en fiin stamtavla enligt säljare :P
Tror inte de fick katten såld till de priset iaf