Katter iFokus

Katter

Etikettvila-i-frid
Läst 2408 ggr
SaraC
0

Överkörd katt

Jag bor ute på landet alldeles vid skogen men har en väg cirka 100 meter bort, med hastighetsgräns 40/60 km/h. Jag vet att katter tidigare blivit överkörda där men det här var första gången för mig.

Körde till jobbet tidigt då jag skulle öppna, så klockan var runt 06.00. En jättevacker sköldpadda som jag brukar se då och då satt alldeles intill vägen. Minns att jag beundrade hur fin hon (högst troligen) var med sin vita kropp och sedan paddhuvudet i rött och svart.

Men usch vad jag mår dåligt varje dag för alla dessa katter som rör sig längs vår väg Rynkar på näsan Även om man kör enligt hastighetsbegränsningarna finns det inte en chans att stanna i tid och de flesta dårar kör ju tyvärr bra mycket fortare än tillåtet.

Samma dag som jag beundrat den vackra sköldpaddan kom min syster och hämtade mig senare på dagen. Då berättade hon att när hon körde upp till mig så hade hon sett några stått med skyffel och sop och skyfflat undan en överkörd katt från vägen. Mitt hjärta frös till is. När vi körde förbi igen sedan låg katten kvar fast nu vid sidan av vägen, sa till syrran att stanna. Gick ur och såg med tårarna forssande den vackra sköldpaddskatten ligga där stel och orörlig. Katten hade lyckligtvis halsband och vi ringde numret bara för att försäkra oss om att de bilar som stannat tidigare verkligen ringt.

När jag åkte förbi igen flera timmar senare låg katten kvar Rynkar på näsan Så otroligt ovärdigt att ligga där död vid sidan av vägen.

Men nästa dag var den i alla fall borta.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jourhemmet
0

Kan tyvärr ha varit ett djur som tagit den.

SaraC
0

Javisst men den var överkörd det vet vi.

[Emma--]
0

Usch. Hur kan man inte hämta sin katt på en gång? :( Jag har också fått se en död katt i helgen. :(

thildatessie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

såg för ett tag sedan både mamma katt och bebis.. :(

noir
0

Mår dåligt av att bara läsa de ni skriver, har svårt att åka bil och se "roadkills" oavsett djur. Måste intala mig att det inte var något och att jag sett fel.
Varje gång går tankarna till mina bondkatter som mina föräldrar ville ha som utekatter när jag var yngre och nu är svåra att ha inne. jag bor inte hemma och kan inte hjälpa till med att träna dom att vara mer inne. Min pappa har alltid skrämt katterna med bilar så dom undviker allt som har mes låtande fordon, men jag har sett dom på andra sidan vägen (inte så trafikerad väg) men det får mig att må dåligt. Men jag har inte gett upp jag tjatar och tjatar om hur dom ska göra och förhoppnigsvis lyssnar dom på mig snart

Jag förespråkar alltid kontrollerad utevisstelse för att ajg vet att jag själv skulle bli så knäckt av att höra att mina katter blivit överkörda…

SaraC
0

#1 Oj, såg nu att du kanske menade att den var borta för att något djur tagit den. Ja, det är ju tyvärr en möjlighet.

#3 Ja, jag tänkte så jag med Rynkar på näsan

#4 Nej men fy Gråter

#5 Ja, jag är likadan. Hatar att åka förbi överkörda djur oavsett vad det är för djur.