Katt som börjat mjölktrampa
Min katt på snart ett år har aldrig "mjölktrampat" tidigare, men för någon månad sen har han börjat med det. Inte ofta, utan har hänt typ 3 gånger totalt och håller på i några sekunder bara, han gör det alltid på mig. Är det någon form av avstressande beteende? Har skaffat hund nyligen om den kan bero på det
Katter gör så när de har en det gosigt men när de gör det på armar och ben mm gör det förskräckligt ont men då får man försöka lägga något tjockt tyg mellan. Konstigt om katten inte gjort så hela tiden som du haft den.
Ja det är just det som är konstigt. Jag har haft honom sen han var 12 veckor och han har ALDRIG gjort så tidigare (när jag vart hemma och kunnat se honom, vad han gjort när jag inte var hemma vet jag ju inte). Grejen är också att han mölktrampar inte ordentligt heller, har haft en katt som hållt på så tidigare och med henne gjorde det jätteont precis som du säger, men den här katten verkar inte veta hur han ska göra. Han verkar helt tafatt och trampar jättelöst och typ "snubblar" på sina egna tassar och stannar upp hela tiden och ser helt förvirrad ut…..förstår faktiskt inte varför han börjat med det här nu
Har förresten märkt att han blivit gosigare allmänt sen hunden kom, ska vara med mig mycket mer och så. Kan det vara så att mjölktrampandet är en del i det, att han försöker säga att han faktiskt är bäst och mysigast och att valpen borde skickas tillbaka dit den kom ifrån? :P